آفتاب

روز های پر کار در سرزمین کارون ؛ روحانی وارد اهواز شد

روز های پر کار در سرزمین کارون ؛ روحانی وارد اهواز شد

اهواز- ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش وارد اهواز شد و در فرودگاه بین المللی این شهر از سوی نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان این استان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون اجرایی رییس جمهوری ، چند وزیر کابینه یازدهم از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مشاوران رییس جمهوری ، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

گروه زیادی از قشرهای مختلف مردم نیز در اطراف فرودگاه اهواز و خیابانهای شهر اجتماع کرده اند تا هنگام خروج دکتر روحانی از فرودگاه ، از رییس جمهوری اسلامی ایران استقبال کنند.

رییس جمهوری در سفر استانی سه روزه خود به خوزستان که از روز سه شنبه آغاز شده است ضمن بررسی مسایل و مشکلات این استان و شرکت در نشست های کاری، روند امور اجرایی استان و مشکلات منطقه را بررسی می کند.

معاون اجرایی رییس جمهوری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با یادآوری برنامه های رییس جمهوری در دومین سفر داخلی اظهار داشت: کاروان تدبیر و امید از مرکز استان و تعدادی از شهرستان ها در این سفر دیدار می کند.

محمد شریعتمداری، دیدار با مقامات و مسوولان استانی، مردم شهرستان های مختلف، فرهیختگان حوزه و دانشگاه را از دیگر برنامه های دومین منزلگاه کاروان تدبیر و امید ذکر کرد.

وی همچنین گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، کارآفرینان، بانوان و جوانان، سران عشایر عرب و اقوام از دیگر برنامه های سفر به استان خوزستان است.

معاون اجرایی رییس جمهوری ادامه داد: رییس قوه مجریه در مراکز عمومی نیز سخنرانی و رودرو نیز با مردم دیدار خواهد کرد.

شریعتمداری ، شرکت در جلسات شورای اداری و برنامه ریزی استان با حضور وزیران و همراهان رییس جمهوری را از دیگر برنامه های سفر به خوزستان عنوان کرد و گفت: بررسی مسایل مهم این استان و اخذ تصمیمات نهایی نیز در برنامه رییس جمهوری قرار دارد.

همچنین استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با مهم خواندن سفر رییس جمهوری به استان خوزستان اظهارداشت: در سفر حجت الاسلام روحانی به این استان که بیشتر اعضای هیات دولت وی را همراهی خواهند کرد افتتاح هیچ پروژه ای نیز در برنامه گنجانده نشده است.

عبدالحسن مقتدایی اظهارداشت: رییس جمهوری در این سفر سه روزه که تا شامگاه پنجشنبه ادامه می یابد با مردم برخی شهرستان های خوزستان دیدار خواهد کرد.

وی مصلای نماز جمعه اهواز را محل سخنرانی و دیدار رییس جمهوری با مردم استان بیان کرد و گفت: رییس جمهوری در روز نخست سفر به اهواز ناهار را در کنار ایتام خواهد بود.

استاندار خوزستان یادآور شد: با توجه به اینکه نخستین سفر دولت یازدهم، به استان خوزستان است، این استان به صورت پایلوت برای سفرهای بعدی رییس جمهوری خواهد بود.

مقتدایی خوزستان را ملی ترین استان کشور با دارا بودم سهم بالا درتولید ناخالص ملی و درآمد های نفتی کشور توصیف و خاطرنشان کرد: خوزستان نقشی بی بدیل در هشت سال دفاع مقدس داشته و انتخاب این استان از سوی دولت برای نخستین سفر استانی دولت یازدهم گزینشی بجا بوده است و امیداوریم این سفر برکات زیاد برای مردم خوزستان داشته باشد.

وی، تامین آب آشامیدنی استان از منابع غیر از رودخانه کارون و تسریع در اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی استان موسوم به طرح مقام معظم رهبری را دو موضوع بسیار مهم قابل طرح در سفر رییس جمهوری به خوزستان عنوان کرد.

استاندار خوزستان همچنین گفت: در این سفر موضوعات قطار شهری، احداث تصفیه خانه شرق اهواز، ساخت بیمارستان سوانح سوختگی و انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی نیز مطرح می شود.

مقتدایی تصریح کرد: درباره انتقال آب سرشاخه های کارون معتقدیم که باید نظر کارشناسی شورای عالی آب کشور تامین و اجرایی شود.

شست با نخبگان و اندیشمندان، علما و نمایندگان مجلس، کارآفرینان، خانواده های شهدا و ایثارگران و شرکت در شورای اداری استان از برنامه های مهم سفر سه روزه رییس جمهوری به خوزستان است.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که برای این سفر استقبال خاص تدارک دیده شده یا خیر گفت: آنچه وظیفه ما است اطلاع رسانی درباره این سفر است و اینکه زمینه را فراهم کنیم تا هر شهروندی بتواند از رییس جمهور منتخب خود استقبال کند.

وی تصریح کرد: ما از مردم پشتیبانی می کنیم و هیچ اجباری نیست که زندگی عادی مردم با این سفر به هم بخورد و به زحمت بیفتند و نظر آقای روحانی نیز همین است.

مقتدایی در ادامه با بیان اینکه در این سفر تعهد جدیدی برای دولت ایجاد نخواهد شد، اظهار داشت: دیدگاه آقای روحانی این است که در سفرهای استانی برنامه ریزی استانی مخدوش نشود و مرکز به جای استان تصمیم نگیرد.

کاروان تدبیر و امید نهم آذرماه در نخستین منزلگاه خود برای ادای احترام رییس جمهوری به حادثه دیدگان زلزله برازجان در استان بوشهر توقف کرد و برای بازدید از یکی از مهم ترین مناطق گازی و نفتی جهان در عسلویه حضور یافت.

سیام(2)9254**1336/538/1139
کد N59094

وبگردی