آفتاب

تسریع استخدام پزشکان با فعالیت رابطین گزینش پزشکی قانونی

تسریع استخدام پزشکان با فعالیت رابطین گزینش پزشکی قانونی

مدیرکل هسته گزینش سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه رییس هسته گزینش در استان‌ها روسای دادگستری‌ها هستند، گفت: با آغاز فعالیت رابطین گزینش در استان‌ها از سال 1389 روند بکارگیری و جذب پزشکان در استان‌ها اصلاح شد و این کار در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حمید داودآبادی با اشاره به مشکلات پزشکی قانونی در خصوص کمبود پزشک و نیروی متخصص، گفت: کار در پزشکی قانونی با وجود سختی و صعوبت، جذابیت و مزایای چندانی نیز برای پزشکان ندارد. در کنار این موضوع روند رسیدگی به درخواست‌های استخدام و گزینش پزشکان متقاضی ورود به سازمان نیز آن قدر طولانی می‌شد که پزشکان در این فاصله زمانی ایجاد شده از فرصت های شغلی دیگرشان استفاده کرده و مثلاً در بخش‌های مختلف وزارت بهداشت استخدام می‌شدند.

وی افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور در سال 1389 به منظور اصلاح این روند و کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های استخدام و گزینش پزشکان متقاضی ورود به سازمان، رابطین گزینش را در استان‌ها فعال کرد. رابطین گزینش افراد مورد اطمینان مدیران کل مراکز پزشکی قانونی استان‌ها هستند که به عنوان رابط میان پزشکی قانونی و هسته گزینش عمل می‌کنند.

داودآبادی خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور اولین و تنها سازمان تابعه سیستم قضایی است که رابطین گزینش استان‌ها را فعال کرده و حضور این رابطین موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌های گزینش در استان‌ها شده‌ است.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش رابطین گزینش پزشکی قانونی در 25 دی ماه امسال، خاطرنشان کرد: در این همایش که به مناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) در مورد تأسیس گزینش و با حضور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، عضو هیأت عالی گزینش، معاون مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش قوه قضاییه و مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش قوه قضاییه برگزار شد، ضمن ارائه آموزش‌های لازم، تعامل، هماهنگی و ارتباط مؤثری بین رابطین گزینش استان‌ها برقرار شد.

مدیرکل هسته گزینش سازمان پزشکی قانونی کشور برپایی این همایش را بسیار مفید و مؤثر ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به بازخوردها و نتایج جلسه به نظر می‌رسد همکاران از برگزاری این همایش رضایت داشتند، ضمن آنکه اهداف تعیین شده برای همایش نیز محقق شد.

وی با اشاره به اینکه مدعوین همایش رابطین گزینش پزشکی قانونی خواستار فعال‌سازی رابطین در دیگر سازمان‌های تابعه قوه قضاییه شدند، ‌اظهار کرد: امید است که با برگزاری این نشست‌ها خدمت بهتری در حوزه گزینش به همکاران ارائه شود.

انتهای پیام

کد N59052

وبگردی