آفتاب

مسکو به خبرنگار آمریکایی اجازه ورود به روسیه را نداد

مسکو به خبرنگار آمریکایی اجازه ورود به روسیه را نداد

خبرنگار آمریکایی و از منتقدان دیرین ولادیمیر پوتین اعلام کرد که از ورودش به روسیه جلوگیری شده است، اقدامی که از زمانجنگ سرد تاکنون میان دو کشور رخ نداده است..

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفارت آمریکا در مسکو اعتراض رسمی خود را درباره ممنوعیت حضور دیوید ساتر، خبرنگار آمریکایی روزنامه وال استریت ژورنال که سه کتاب نیز درباره روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق نوشته، اعلام داشت.

البته هنوز دولت مسکو در این باره اظهار نظر نکرده است. این اقدام پیش از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی سوچی که قرار است ماه آتی میلادی در شهری به همین نام برگزار شود صورت گرفته است و احتمالا باعث تنش‌های بیشتر میان واشنگتن و مسکو می‌شود.

ساتر به خبرگزاری فرانسه گفت: به من گفته شد که حضورم در روسیه از سوی سازمان‌های امنیتی این کشور ممنوع شده، دلیل دیگری برای این ممنوعیت اعلام نشده است. متعلقات من در مسکوست و من در آنجا یک آپارتمان دارم. بدون اجازه آنها نمی‌توانم به مسکو سفر کنم. می‌خواهم به آنجا بروم اما آنها برای من ویزا صادر نمی‌کنند.

این خبرنگار آمریکایی از سپتامبر 2013 میلادی به عنوان مشاور برای رادیو آزادی/ رادیو آزاد اروپا فعالیت می‌کرده و در روسیه به سر می‌برده است.

سخنگوی این رادیو گفت: این خبرنگار آمریکایی که پس از پوشش اعتراضات علیه دولت کی‌یف قصد بازگشت به روسیه را داشت با ممنوعیت ورود روبرو شد.

انتهای پیام

کد N58953

وبگردی