آفتاب

هشدار صلیب سرخ نسبت به اوضاع انسانی سوریه

هشدار صلیب سرخ نسبت به اوضاع انسانی سوریه

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با "فاجعه‌آمیز" خواندن وضعیت مردم سوریه، نسبت به ادامه ناآرامی‌ها در این کشور هشدار داد و از مقامات سوریه خواست جهت تسهیل روند کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده تدابیر فوری اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وضعیت کنونی سوریه را "فاجعه‌آمیز" خواند و نسبت به ادامه این وضعیت هشدار داد.

وی همچنین از مقامات سوریه خواست تدابیر فوری را جهت تسهیل امر کمک رسانی به مردم سوریه که در جنگ گرفتار شده‌اند اتخاذ کنند.

این در حالی است که عملیات کمک رسانی به ساکنان اردوگاه فلسطینی‌ "الیرموک" در جنوب دمشق به دلیل محاصره گروه‌های تکفیری ناکام مانده است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پس از سفر سه روزه به سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اغلب مردم سوریه از ادامه درگیری‌ و جنگ در این کشور آسیب دیده‌اند.

وی تصریح کرد: وضعیت انسانی در سوریه "فاجعه آمیز" است. ادامه خشونت‌ها در سوریه به شکل مستقیم و غیر مستقیم بر اکثریت مردم سوریه تاثیر گذاشته است و این امر به شدت نگران کننده است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین نسبت به کمبود امکانات اولیه زندگی از جمله غذا و دارو به ویژه در مناطق تحت محاصره جنگ و وجود محدودیت‌ها جهت کمک رسانی به این مناطق هشدار داد.

انتهای پیام

کد N58840

وبگردی