آفتاب
نماینده روسیه در سازمان ملل:

معارضان سوری مانع دسترسی مردم به کمک های انسانی می شوند

معارضان سوری مانع دسترسی مردم به کمک های انسانی می شوند

مسکو- ایرنا- ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: گروه های معارض سوری مانع دسترسی مردم سوریه به کمک های انسانی می شوند.

به گزارش ایرنا، چورکین روز سه شنبه در گفتگو با ایتارتاس با اشاره به تلاش های جامعه جهانی برای کمک های انسانی به مردم سوریه گفت: در این راستا تلاش های گسترده و بسیار جدی صورت می گیرد اما وضعیت پیچیده است.

وی افزود: وضعیت به این صورت است که زمانی که دولت سوریه مجوز برای تحویل کمک های انسانی می دهد گروه های معارض به محموله های انسانی اجازه عبور از مناطق تحت کنترل خود را نمی دهند.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اضافه کرد: کشورهای صاحب نفوذ بر گروه های معارض باید موافقت این گروه ها برای خودداری از ایجاد مانع برای کمک های انسانی را جلب کنند.

وی ادامه داد: مساله تامین شرایط دسترسی مردم سوریه به کمک های انسانی همواره در مرکز توجه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد.

چورکین همچنین بر آمادگی کشورش برای مشارکت با سازمان ملل و دولت سوریه برای ارسال کمک های انسانی به این کشور و تلاش برای تسهیل در دسترسی مردم به محموله های انسانی تاکید کرد.

روسیه در ماههای اخیر بارها از اقدامات گروه های معارض سوری که مانع دسترسی مردم سوریه به کمک های انسانی می شوند انتقاد کرده است.

مقامهای روس همچنین از کشورهای غربی خواستار پرهیز از سیاسی کردن مساله وضعیت انسانی در سوریه و سوء استفاده از آن برای اهداف مختلف شده اند.

اروپام/2242**518**1337
کد N58707

وبگردی