آفتاب

رایزنی وزیران خارجه ایران و لبنان

رایزنی وزیران خارجه ایران و لبنان

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده است در دیدار با عدنان منصور، وزیر امورخارجه لبنان آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با مرور بر روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و با اشاره به اهمیت مناسبات فی مابین ، ظرفیت روابط دو کشور را در حد بالایی دانست و ضرورت فعال‌سازی آن را مورد تاکید قرار داد.

ظریف همگرایی، وحدت همه گروهها و طوایف لبنانی را با اهمیت خواند و پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی لبنان را مورد تاکید قرار داد .

وزیرامورخارجه کشورمان با توجه به برنامه آتی گروه اعزامی وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای سفر به لبنان به منظور پیگیری اقدام تروریستی انفجار در مقابل سفارت کشورمان در بیروت ، خواهان همکاری دولت لبنان با تیم اعزامی شد.

ظریف همچنین در خصوص پدیده خشونت و افراط گرایی در منطقه بر ضرورت تلاش همه کشورها برای جلوگیری از آن تاکید کرد و افزود : جلوگیری از ایجاد و تداوم خشونت‌گرایی و تروریسم و افراط گرایی بیش از پیش ضروری می‌باشد .

عدنان منصور منصور وزیرخارجه لبنان نیز در این دیدار ضمن محکوم ساختن اقدام تروریستی انفجار در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ، وقوع آن را به منزله لطمه‌ای به لبنان دانست.

وزیرامورخارجه لبنان برقراری روابط متوازن با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های ، اقتصادی و فرهنگی را با اهمیت خواند و بر ضرورت پیگیری و تحقق توافقات تاکید کرد.

وی همچنین دیدگاه دولت لبنان مبنی بر راه حل سیاسی به عنوان تنها مسیر حل بحران سوریه و اقدام عملی مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

کد N58645

وبگردی