آفتاب

تاخیر در تصویب چارت تشکیلاتی و بلاتکلیفی معاونت امور زنان

تاخیر در تصویب چارت تشکیلاتی و بلاتکلیفی معاونت امور زنان

در آخرین روزهای فعالیت دولت دهم، مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به معاونت امور زنان و خانواده ارتقاء یافت و رییس آن از مشاور رییس جمهور به معاون او تبدیل شد. این تصمیم چارت تشکیلاتی این مرکز را دچار تغییراتی کرد و با توجه به پایان عمر دولت دهم، تدوین و تصویب این چارت به عهده دولت یازدهم قرار گرفت و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده مامور به انجام این کار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آذر ماه بود که شهیندخت مولاوردی- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده- خبر از تکمیل چارت تشکیلاتی این معاونت و ارسال آن به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری داد ولی اکنون با وجود گذشت حدود دو ماه از انجام این کار هنوز تصمیم نهایی درباره این چارت گرفته نشده و ابلاغ نشده است. این وضعیت موجب شده است که معاون امور زنان و خانواده نتواند معاونان خود را منصوب و به شکل جدی وارد فاز اجرایی در این معاونت شود.

این اتفاق در حالی رخ داده است که معاون امور زنان و خانواده 60 روز دیرتر از سایر اعضای هیات دولت منصوب شد و نسبت به سایر اعضای دولت دوماه عقب‌ماندگی در حوزه کاری خود دارد و در گزارش 40 روزه او اقدام عملی خاصی برای بهبود وضعیت زنان دیده نمی‌شد.

حال این پرسش مطرح می شود که رییس جمهور با این روند می‌تواند به شعار انتخاباتی خود نسبت به تقویت جایگاه زنان و نگاه برابر به استعدادهای علمی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دولت تدبیر و امید برسد یا همچنان زنان باید طعم تلخ تبعیض‌ها و بی‌توجهی‌ مسوولان را بچشند؟

انتهای پیام

کد N58638

وبگردی