آفتاب

آیت‌الله نوری‌همدانی: انقلاب اسلامی کرامت زنان را احیاء کرد

آیت‌الله نوری‌همدانی: انقلاب اسلامی کرامت زنان را احیاء کرد

یک مرجع تقلید گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، افق جدیدی پیش روی زنان گشوده شد و آنان به جایگاه واقعی خود و کرامت و منزلت رسیدند و به عنوان بخشی از جامعه، در عرصه‌های علمی و اجتماعی به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار مسئولان آموزشگاه هدی وابسته به جامعةالزهرا‌(س) با اشاره به نقش اساسی زنان در انقلاب اسلامی، گفت: زنان نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، حضرت امام هم معتقد بودند سهم زنان در انقلاب کمتر از مردان نبوده است.

وی با اشاره به نگاه‌های منفی نسبت به جایگاه زن، ادامه داد: زنان در طول تاریخ مظلوم بوده‌اند و در قبل از انقلاب نیز به دو دسته تقسیم می‌شدند. بخشی از آنها که پیرو غرب بودند و از غرب الگو می‌گرفتند و عملا نمی‌توانستند نقش مفیدی برای جامعه و اسلام ایفا کنند و بخشی دیگر نیز به خاطر استکبار داخلی امکان پیشرفت و فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت نداشتند.

این مرجع تقلید یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی، افق جدیدی پیش روی زنان گشوده شد و آنان به جایگاه خود رسیدند و به عنوان بخشی از جامعه، در عرصه‌های علمی و اجتماعی به فعالیت می‌پردازند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اخلاص را مهمترین لازمه پیشرفت دانست و گفت: گام اول در کسب علم، اخلاص است و پروردگاه به کسانی این توفیق را می‌دهد که با اخلاص بوده و خودسازی خویش و جامعه را در پیش بگیرند.

این مرجع تقلید، با تاکید بر ضرورت توجه به ادبیات، خاطرنشان کرد: علم ما زمانی مفید است که بتوانیم آن را با قلم و بیان به جامعه ارائه دهیم و این امر نیازمند تسلط بر ادبیات است.

وی با اشاره به تحصیل بانوان طلبه در حوزه‌های خواهران گفت: در حال حاضر هزاران نفر در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل علوم اسلامی هستند و بسیاری از آنها دارای تالیفات و تصنیفات بوده و در جامعه بسیار مفید و موثر هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه تشیع، اظهار کرد: در عربستان فتوا داده‌اند که ازدواج با شیعه جایز نیست، ولی ازدواج با یهود و نصارا اشکال ندارد؛ آنها حتی معتقد هستند که باید از شیعیان کشورهای اسلامی از جمله عربستان جزیه بگیرند، چرا که آنان را داخل در اسلام نمی‌دانند!!!.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: ما باید از نقشه‌های دشمن اطلاع داشته باشیم و آنها را خنثی کنیم، در این عرصه زنان می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N58510

وبگردی