آفتاب

نگرانی سازمان ملل نسبت به نقض حقوق مهاجران در اراضی اشغالی

نگرانی سازمان ملل نسبت به نقض حقوق مهاجران در اراضی اشغالی

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، تغییر قوانین مربوط به ورود غیر مجاز به اراضی اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی باعث از بین رفتن حقوق پناهجویان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، آژانس پناهندگی سازمان ملل اعلام کرد، از بابت اصلاحات جدید در قوانین مربوط به پیشگیری از عبور غیرمجاز از مرزهای اسرائیل که باعث هر چه بیشتر از بین رفتن حقوق پناهجویان می‌شود، نگران است.

سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل اظهار داشت: این آژانس به طور خاصی از بابت بندهایی از قانون که از پناهجویان می‌خواهد در تاسیسات مسکونی در صحرای نقب و با محدودیت شدید علیه تحرکات آن‌ها زندگی کنند، نگران است.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل نگران است که این تاسیسات عملا منجر به بازداشت نامحدود بدون هیچ زمینه‌ای برای آزاد شدن شوند.

این مقام سازمان ملل همچنین گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل نسبت به بازداشت پناهجویان جدید که از طرق غیرقانونی به اسرائیل می‌آیند و همچنین کسانی که روادید آن‌ها منقضی شده و یا در تلاش برای تمدید آن هستند، نگران است.

چند روز پیش وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت که به دنبال آن است تا میان لزوم کنترل مرزها و لزوم حفظ حقوق بشری مهاجران، تعادل برقرار کند.

انتهای پیام

کد N58462

وبگردی