آفتاب

اولاند نامحبوب فقط یک رسوایی کم داشت!

اولاند نامحبوب فقط یک رسوایی کم داشت!

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، سه چهارم از فرانسوی‌ها معتقدند فرانسوا اولاند عملکرد نامناسبی در مقام ریاست جمهوری فرانسه به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، سه چهارم از فرانسوی‌ها معتقدند فرانسوا اولاند عملکرد نامناسبی در مقام ریاست جمهوری فرانسه به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که سخنرانی سیاسی بزرگ امروز (سه‌شنبه) اولاند تحت الشعاع مشکلات ایجاد شده برای زندگی شخصی وی قرار خواهد گرفت به گونه‌ای که وی حتی نمی‌تواند ‌آنها را نادیده بگیرد.

اخیرا "والری تریرویلر"، بانوی اول فرانسه و شریک زندگی فرانسوا اولاند به دلیل گزارش یک نشریه فرانسوی درباره رابطه پنهانی اولاند با یک بازیگر فرانسوی در بیمارستان بستری شد.

اگرچه وی گفته که حاضر است به اولاند فرصت دیگری بدهد و او را ببخشد.

وی به همراه تریرویلر از سال 2007 زندگی کرده در حالی که با وی ازدواج نکرده است و تریرویلر اکنون بانوی اول کاخ ریاست جمهوری فرانسه است و با اولاند به سفر می‌رود.

اگرچه مردم فرانسه در ابتدا نسبت به رابطه پنهانی اولاند بی‌تفاوت بودند اما روسای شرکت‌های نظرسنجی اظهار داشتند که بستری شدن تریرویلر در بیمارستان این رسوایی را جدی‌تر می‌کند و به محبوبیت اولاند ضربه شدید می‌زند.

ایو ماری کان، یک مقام موسسه نظرسنجی سی اس ای گفت: ما اکنون یک قربانی در شخصیت والری می‌بینیم و این ممکن است باعث همدلی مردم با وی و ضربه خوردن به وجهه اولاند به عنوان عامل بستری شدن والری شود.

همچنین پاتریس یانکونه، رئیس دفتر تریرویلر شایعات اینترنتی درباره اینکه وی دست به خودکشی زده را رد کرده و گفت که وی تنها به کمی استراحت نیاز دارد.

وی تاکید کرد: هنگامی که شما در وضعیت نظیر این شرایط قرار می‌گیرید، نمی‌توانید با ذهن باز فکر کرده و درباره فردا برنامه‌ریزی کنید.

این رسوایی فشارهای بیشتری را به اولاند وارد می‌کند تا در کنفرانس خبری امروز خود به مناسبت سال جاری میلادی یک سیاست اقتصادی جدید قدرتمند را ارائه دهد.

فرانسوا اولاند تهدید کرده علیه افشاگر رابطه پنهانی وی به اتهام تجاوز به زندگی شخصی شکایت خواهد کرد.

بسیاری از فرانسوی‌ها تمایل دارند اولاند درباره اینکه چه کسی اکنون بانوی اول فرانسه است شفاف‌سازی کرده و سپس به مساله ترمیم اقتصاد بپردازد.

مفسران این پرسش را مطرح کرده‌اند که در جریان سفر ماه آینده اولاند به آمریکا مساله بانوی اول فرانسه چطور مدیریت خواهد شد.

"ژان دانیل لوی"، یک مقام موسسه نظرسنجی هریس اینتراکتیو اظهار داشت: با وجود آنکه فرانسوی‌ها لزوما انتظار ندارند رهبرانشان همسرانی وفادار باشند اما رسوایی فاش شده به این احساس که اولاند یک فرد نه چندان قاطع است، دامن می‌زند.

همچنین "امانوئل ریویر"، از موسسه نظرسنجی تی ان اس- سوفر اظهار کرد: آنچه که فرانسوی‌ها می‌خواهند بدانند این است که اولاند اکنون وقت و انرژی خود را صرف چه چیزی می‌کند.

انتهای پیام

کد N58448

وبگردی