آفتاب

پاپ: عزم سیاسی جدید برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه لازم است

پاپ: عزم سیاسی جدید برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه لازم است

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار عزم سیاسی جدید برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه شد و نسبت به بی‌اعتنایی عمومی به آوارگان سوری در سراسر جهان ابراز تاسف کرد.






به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در اولین سخنرانی خود خطاب به دیپلمات‌ها از 180 کشور جهان در واتیکان نگرانی خود را نسبت به بروز خشونت‌ها در لبنان، عراق، مصر و بخش‌هایی از آفریقا ابراز داشت و درباره جنگ داخلی سوریه که تاکنون بیش از 100 هزار قربانی، بیش از دو میلیون آواره و چهار میلیون بی‌خانمان داشته، گفت: آنچه که امروز و در حال حاضر ضرورت دارد و نیاز است، یک عزم سیاسی بازبینی شده برای پایان یافتن جنگ داخلی سوریه است.





وی افزود: در همین حال، احترام کامل به قوانین بشری نیز ضرورت دارد. این امر غیرقابل قبول است که غیرنظامیان بی‌سلاح و بی‌دفاع به ویژه کودکان قربانی شوند و هدف حملات قرار بگیرند.





پاپ فرانسیس در ادامه ابراز امیدواری کرد که کنفرانس صلح سوریه در شهر مونترو سوئیس که قرار است 22 ژانویه (دوم بهمن ماه) سال جاری میلادی برگزار شود، آغازی باشد برای روند صلح.





وی همچنین نسبت به وضعیت بسیاری در خاورمیانه و آفریقا که به عنوان آواره در اردوگاه‌ها به سر می‌برند، ابراز تاسف کرد و گفت: جهان این افراد را فراموش کرده؛ افرادی که با قایق‌های ناامن به دنبال دستیابی به شرایط بهتر زندگی در اروپا، کشور و وطن خود را ترک می‌کنند.





پاپ فرانسیس افزود: متاسفانه بی‌اعتنایی عمومی به وضعیت این آوارگان یک تراژدی است و نشانه‌ای دراماتیک و وحشتناک از فقدان احساس مسئولیت در قبال برادران و خواهرانمان است که همگی آنها به جامعه مدنی مربوط می‌شود.





وی همچنین درباره وضعیت درگیری‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا که باعث مهاجرت گسترده مسیحیان شده، ابراز نگرانی کرد.





مسیحیان هم‌اکنون پنج درصد جمعیت خاورمیانه را تشکیل می‌دهند که نسبت به یک قرن گذشته 20 درصد کاهش یافته است. بنابر برخی ارزیابی‌ها، جمعیت کنونی 12 میلیونی مسیحیان در خاورمیانه تا سال 2020 میلادی به نصف می‌رسد.





انتهای پیام


کد N58445

وبگردی