آفتاب
حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا،

اعتماد جهانی با عدم پایبندی غربی‌ها به توافق ژنو سلب می‌شود

اعتماد جهانی با عدم پایبندی غربی‌ها به توافق ژنو سلب می‌شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پایبندی گروه 1+5 به توافقات صورت گرفته در موضوع هسته‌ای گفت: اگر گروه 1+5 به این توافق پایبند نباشند اعتماد جهانی نسبت به این کشورها از بین خواهد رفت.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: گام‌های اجرایی توافق‌نامه ژنو متناظر است این بدان معناست که یک قدم غرب و یک قدم ما برمی‌داریم، اگر گروه 1+5 خطایی در برداشتن قدم‌شان داشته باشند برای ما برگشتن به فضای قبل از مذاکرات ژنو کار راحتی است و تنها سه ساعت وقت می‌برد.

وی افزود: ما ظرف سه ساعت شیرهای مربوط به غنی‌سازی 20 درصد را باز می‌کنیم و به غنی‌سازی می‌پردازیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: با وجودی که احساس می‌کنیم شاید حق‌مان در مذاکرات بیش از این بود ولی به مسئولان مذاکره‌کننده در رسیدن به توافق اطمینان داریم و توافق را قبول داریم ولی به غربی‌ها اعلام می‌کنیم که باید به توافق صورت گرفته پایبند باشند و آن را کامل اجرا کنند چون در غیر این صورت اعتماد جهانی را نسبت به کشورشان سلب خواهند کرد.

حقیقت‌پور در ادامه بازنده اصلی توافق ژنو را رژیم اشغالگر قدس و کشور عربستان عنوان و اظهار کرد: آنها بازنده اصلی توافق ژنو هستند و تلاش‌شان برای مانع‌تراشی مؤثر واقع نشد. آنها محکوم به تحمل هستند کما اینکه آثار مثبت این تعهد و توافق برای آنها شکننده خواهد بود. پس بهتر است تحمل کنند و اقدامی خارج از قاعده انجام ندهند.

وی با بیان اینکه همه به توافق‌نامه ژنو باید تمکین کنند گفت: ما علی‌رغم داشتن انتقادات به توافق ژنو آن را پذیرفتیم چون نظر نظام را قبول داریم و مقلد رهبری هستیم. مقام معظم رهبری مجموعه مذاکرات را تایید کردند و ما نیز به عنوان مقلد ایشان آن را تایید می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا نمایندگان مجلس و یا افراد دیگر که از روی دلسوزی سخنانی را مطرح می‌کنند به توافق‌نامه تمکین می‌کنند و منتظر اقدامات طرف مقابل خواهند بود مبنی بر اینکه آیا واقعا غربی‌ها در اجرای توافق صادق هستند یا خیر؟

انتهای پیام

کد N58438

وبگردی