آفتاب

بیژن مقدم: رویکرد دولت تاکنون استفاده از همه جریان‌ها و نیروهای متخصص است

بیژن مقدم: رویکرد دولت تاکنون استفاده از همه جریان‌ها و نیروهای متخصص است

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: باید از همه ظرفیت‌ مربوط به نیروهای انسانی کشور که به نظام معتقد و وفادار هستند بدون توجه به جناح‌بندی‌های سیاسی استفاده کرد.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: باید از همه ظرفیت‌ مربوط به نیروهای انسانی کشور که به نظام معتقد و وفادار هستند بدون توجه به جناح‌بندی‌های سیاسی استفاده کرد.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تاکید رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت و توان داخلی برای توسعه و حل مشکلات کشور، یادآور شد: در اول انقلاب جریان‌های لیبرال و غرب‌زده بی‌توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بیرونی بودند. آنها معتقد بودند بدون اتکا به غرب، پیشرفت کشور امکان ندارد.

وی در ادامه افزود: در همان دوره موج انقلابی در کشور ایجاد شد که با جنگ تحمیلی هم همزمان شد. ما در جنگ در مقابل دنیا تنها بودیم و پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا، تحریم‌ها هم از سوی آمریکا آغاز شد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه "این موج انقلابی بر شرایط سخت آن دوره فائق آمد و توانست تحریم‌ها را پشت سر بگذارد"، گفت: این جریان معتقد بود که می‌شود با اتکا به آنچه داریم یعنی اقتصاد داخلی و بویژه استعداد نیروهای انسانی می‌توان به پیشرفت رسید. ما در آن دوره فرماندهانی در جنگ داشتیم که همگی در سنین جوانی بودند اما در صحنه عمل موجب شگفتی همگان شدند.

مقدم همچنین با اشاره به تحریم‌های غرب به دلیل برنامه هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که نگاهی در کشور ایجاد شده که می‌گوید اگر با غرب همراه نشویم، کشور سقوط می‌کند که این نگاه مورد نقد رهبری است. رهبری معتقدند ما شرایط سخت‌تر از شرایط فعلی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون با توان بیشتری که نسبت به اول انقلاب داریم می‌توانیم با اتکا به توان داخلی به مسیر خود ادامه دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه "در حال حاضر نیروی انسانی کشور از جهت علمی پیشرفت زیادی نسبت به اول انقلاب داشته است"، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی کسی به جناح‌بندی افراد توجه نمی‌کرد و همه جناح‌ها برای نجات کشور در کنار یکدیگر فعالیت می‌کردند. اکنون هم باید همین روش را در پیش بگیریم.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم در پایان با بیان اینکه "رویکرد دولت در استفاده از نیروهای متخصص بسیار مهم است"، اظهار کرد: دولت می‌تواند با خط‌کشی بخشی از استعدادها را حذف یا از همه نیروهای وفادار استفاده کند. رویکرد دولت یازدهم تاکنون استفاده از همه جریان‌ها و نیروهای متخصص در اداره کشور بوده است.

انتهای پیام

کد N58429

وبگردی