آفتاب
در دیدار وزیر خارجه اسپانیا با سفیر ایران اعلام شد؛

تمایل مادرید به گسترش روابط با تهران

تمایل مادرید به گسترش روابط با تهران

مادرید - ایرنا - وزیر خارجه اسپانیا ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر ایران با غرب ، از تمایل این کشور برای گسترش بیش از پیش روابط تهران و مادرید خبر داد.

به گزارش ایرنا، خوسه مانوئل گارسیا مارگالو این مطلب را روز دوشنبه در دیدار با مرتضی صفاری نطنزی سفیر ایران در اسپانیا عنوان کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت مذاکرات ایران و گروه 5 + 1، حمایت کشورش از این مذاکرات را اعلام و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با اجرا مفاد توافقات، شاهد توسعه هرچه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها به ویژه اسپانیا باشد.

مارگالو همچنین با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و توانمندی های کشورش در حوزه های مختلف، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دوجانبه و رفت و آمد مقامات عالی رتبه دو کشور در آینده نزدیک افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امیدوار است با توجه به توافقات اخیر روابط ایران و جامعه بین الملل پویاتر شود، افزود: حسن نیت همه طرفین در اجرای توافقات از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر خارجه اسپانیا در ادامه افزود: بخش هایی نظیر زیرساخت ها، آب و فاضلاب و یا انرژی های تجدید پذیر که در آنها شرکت های اسپانیایی دارای سطح بالایی از توسعه فناوری و تجربه هستند: فرصت های خوبی را برای گسترش روابط اقتصادی بین تهران و مادرید فراهم می کنند.

وی در ادامه به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و بر حل و فصل بحران سوریه از طریق راه حل های سیاسی تاکید کرد.

مرتضی صفاری نطنزی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های دو طرف، بر توسعه هر چه بیشتر تعاملات ایران و اسپانیا در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

صفاری در ادامه از طرف ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امورخارجه ایران، از خوسه مانوئل گارسیا مارگالو دعوت کرد تا به ایران سفر کند.

در این نشست دو طرف در خصوص آخرین وضعیت خاورمیانه به خصوص عراق و سوریه به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند

شایان ذکر است، وزارت امور خارجه اسپانیا، در سایت رسمی خود، روابط مادرید با تهران را دوستانه قلمداد کرده و آورده است که هر دو طرف خواهان تقویت این روابط هستند.

در همین راستا اعلام شده است که دو طرف بر افزایش تعداد تماس ها با یکدیگر به توافق رسیده اند و محمد علی نجفی معاون رییس جمهوری ایران قرار است دوم بهمن ماه از نمایشگاه گردشگری فیتور مادرید بازدید کند.

اروپام **1234** 1346 **1552
کد N58096

وبگردی