آفتاب

تصاویری از تشییع جنازه شارون

تصاویری از تشییع جنازه شارون

آخرین مراسم رسمی برای آریل شارون، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در میان تدابیر شدید امنیتی در مقابل پارلمان در بیت‌المقدس برگزار شد.

 

 

 

 

آریل شارون بر خلاف گُلدا مایر، تنها نخست‌وزیر زن رژیم صهیونیستی، یا اسحاق رابین، دیگر نخست‌وزیر این رژیم در گورستان ملی - ارتفاعات هرتسل در بیت‌المقدس - به خاک سپرده نشد. شارون خواسته بود تا جسدش پس از مرگ در مزرعه شخصی‌اش در بیابان "نقب" در کنار همسر دومش مدفون شود. لیلی شارون در سال ۲۰۰۰ درگذشت.  مزرعه شخصی شارون در نزدیکی نوار غزه است.  مراسم مقابل کنست (پارلمان) با سخنرانی شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی آغاز شد و پس از آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سخنرانی کرد.  نمایندگان بیش از ۲۰ کشور در این مراسم حضور داشتند.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا که از شرکت کنندگان در این مراسم بود در طول سفرش به اسرائیل با مقام‌های ارشد این رژیم دیدار می‌کند.

او که یکی از سخنرانان این مراسم بود گفت که با توجه به نزدیکی آمریکا و اسرائیل مرگ آریل شارون، مانند "مرگ یکی از اعضای خانواده" است.

به گزارش بی.بی.سی، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس، سرگئی ناریشکین، رئیس مجلس دومای روسیه و ییری روسنوک، نخست وزیر جمهوری چک از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند. هیچ نماینده‌ای از کشورهای جهان عرب، آمریکای لاتین و آفریقا در مراسم شارون حضور نداشت.

پس از این مراسم، تابوت شارون توسط کاروان نظامی به مزرعه شخصی‌اش در صحرای نقب در 10 کیلومتری نوار غزه منتقل و در آنجا خاک شد. اسرائیل به حماس که کنترل نواز غزه در دست دارد، هشدار داده که در جریان برگزاری مراسم راکت پرتاب نکند.

منبع: رویترز

5252

 

کد N57914

وبگردی