آفتاب
نوری المالکی:

گفتگویی با القاعده انجام نخواهد شد

گفتگویی با القاعده انجام نخواهد شد

نخست وزیر عراق در نشست خبری با دبیر کل سازمان ضمن مخالفت با هر گونه گفتگویی با القاعده از ارائه پیشنهادی به بان کی مون درباره موضع گیری علیه کشورهای حامی تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، نوری المالکی در نشست خبری با دبیر کل سازمان ملل گفت: حوادث الانبار عراقی ها رادر جنگ علیه القاعده متحد کرد.

وی افزود: ما در دیدار با دبیر کل سازمان ملل عملیات ضد تروریسم،پیشرفتهای حاصل شده در پرونده های میان عراق و کویت،بحران سوریه  و حل آن از راه سیاسی را بررسی کردیم.

نخست وزیر عراق بیان کرد: حوادث الانبار عراقی ها را در جنگ ضد القاعده متحد کرد.هر گونه بحثی درباره گفتگو مردود است زیرا ما با القاعده گفتگو نمی کنیم.

وی تاکید کرد: ما پیشنهادی را مطرح کردیم که سازمان ملل ضد کشورهای حامی تروریسم موضع گیری کند و بان کی مون به ما وعده داد که هنگام بازگشت به نیویورک موضوع را بررسی کند.

نخست وزیر عراق افزود: من از مواضع شورای امنیت و سازمان ملل و کشورهای که در جنگ علیه تروریسم در کنار عراق ایستادند قدردانی می کنم.

مالکی گفت:عراق در نشستی که در کویت درباره بررسی حمایت از ملت سوریه می شود مشارکت خواهد کرد.

از سوی دیگر بان کی مون گفت: ما در ددیار با نخست وزیر عراق موضوعات مهمی از جمله نشستی که درباره حمایت از ملت سوریه در کویت برگزار می شود را بررسی کردیم و عراق آمادگی خود را برای مشارکت در این نشست اعلام کرد.

دبیر کل سازمان ملل افزود: همچنین چالشهای پیش روی عراق ضد تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

کد N57908

وبگردی