آفتاب

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیش نویس لایحه احزاب را بررسی می کند

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیش نویس لایحه احزاب را بررسی می کند

تهران - ایرنا - احزاب و تشکل های عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی دو هفته آینده به بررسی پیش نویس لایحه احزاب می پردازند و جمع بندی خود را از این پیش نویس به این جبهه ارایه می کنند.

«محمد نیشابوری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به انتشار متن پیش نویس لایحه جامع احزاب از سوی وزارت کشور، افزود: در جلسه اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز مقرر شد اعضا به بررسی این پیش نویس بپردازند و جمع بندی خود را به کمیته سیاسی جبهه اصلاحات ارایه کنند.

وی ادامه داد: قرار است کمیته سیاسی جبهه اصلاحات به بررسی پیشنهادهای ارایه شده بپردازد و احتمال دارد که مجموعه پیشنهادها در قالب یک مجموعه واحد به شورای مرکزی ارایه شود تا درباره آن تصمیم گیری کند.

به گفته وی، از این هفته آیین نامه جدید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز اجرایی شد و از این اساس ریاست دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به انجمن اسلامی معلمان رسید و داود محمدی دبیر کل این انجمن ریاست دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را بر عهده می گیرد.

نیشابوری درباره بررسی پیش نویس لایحه جامع احزاب در حزب اسلامی کار نیز گفت: علاوه بر این پیش نویس، بررسی طرح مجلس درباره احزاب و آسیب شناسی قانون فعلی احزاب نیز در دستور کار کارشناسان حزب اسلامی کار قرار دارد.

تدوین پیش نویس لایحه تاسیس و فعالیت احزاب در جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و اکنون این پیش نویس تدوین شده و در مرحله نظرسنجی احزاب قرار دارد تا پس از بررسی به دولت ارسال شده و در نهایت در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

سیام**2025**1535
کد N57690

وبگردی