آفتاب

بیش از20بلژیکی عضو گروه های تروریستی در سوریه کشته شده اند

بیش از20بلژیکی عضو گروه های تروریستی در سوریه کشته شده اند

تهران – ایرنا – ˈدیدیه ریندرزˈ وزیر امور خارجه بلژیک روز دوشنبه گفت: بیش از 20 تروریست عضو گروه های تکفیری سوریه از دستکم 200 شهروندی که این کشور را برای جنگ با نیروهای دولتی سوریه ترک کرده اند، در درگیری های این کشور جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ریندرز در گفت و گو با یک روزنامه گفت: بیش از 200 تن از شهروندان بلژیک کاملا شناسایی شده و یا در حال شناسایی شدن هستند که بیشتر آنها به افراطی ترین گروه های تروریستی مرتبط با القاعده فعال در سوریه از جمله ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ (داعش) پیوسته اند.

وی به روزنامه ˈلیبر بلژیکˈ گفت: تاکنون بیش از 20 تن از این افرادی که به عضویت گروه های تروریستی سوریه درآمده اند،جان خود را در درگیری های این کشور از دست داده اند.

ریندرز همچنین بر نگرانی های فزاینده میان دولت های اروپایی در باره چگونگی پیگیری این تروریست ها و تشخیص خطرناک بودن آنها پس از بازگشت به کشورهایشان،تاکید کرد.

به گفته وی، این افراد پس از بازگشت نه تنها در تعهدات و اعتقاداتشان تندروتر و بنیادگراتر خواهند شد،بلکه به روش های و تجربیاتی دست می یابند که به آنها امکان اجرای تقریبا هرکاری را می دهد.

بلژیک دراین باره این مساله با فرانسه همکاری می کند که بر این باور است که حدود 400 تن از نوجوانانش،این کشور را برای همکاری با گروه های تندروی تکفیری در سوریه ترک کرده اند.

مقام های این دو کشور همچنین درتماس با همتایان خود درانگلیس، آلمان، هلند، ایتالیا، اسپانیا و دانمارک برای هماهنگ کردن واکنش خود به این مساله هستند.

، Didier Reynders ،

مترجمام**1486**1856
کد N57677

وبگردی