آفتاب
در دیدار با ظریف

میشل سلیمان : تلاش های بین المللی و منطقه ای ایران تاثیرات بسیار مثبتی داشته است

میشل سلیمان : تلاش های بین المللی و منطقه ای ایران تاثیرات بسیار مثبتی داشته است

بیروت - ایرنا - « میشل سلیمان » رییس جمهوری لبنان در دیدار با « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که تلاش های اخیر بین المللی و منطقه ای ایران تاثیرات بسیار مثبتی داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه خبری دفتر رییس جمهوری لبنان ، سلیمان در این دیدار از ظریف خواست تا سلام گرم او را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برساند.

وی با ابراز خرسندی از سفر ظریف به لبنان ، گفت وگوهای ایران با کشورهای عربی و روابط خوب میان آنها را برای حفظ ثبات در منطقه خاورمیانه با اهمیت و ضروری خواند.

رییس جمهوری لبنان افزود: اجلاس ‍ژنو 2 ضروری است به یک نقشه راه برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه دست یابد و زمینه را برای اینکه ملت سوریه سرنوشت کشور خود را رقم بزند، فراهم کند.

میشل سلیمان همچنین از توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 و اعلام اینکه این توافق وارد مرحله اجرا می شود، استقبال و ابراز خرسندی کرد.

براساس این بیانیه ، وزیر امور خارجه ایران نیز از ایجاد فضای مثبت در داخل لبنان برای تشکیل دولت جدید و همچنین از نقش میشل سلیمان در گسترش این فضا برای تحکیم وحدت و ثبات لبنان ابراز خرسندی کرد.

ظریف بر اهمیت و ضرورت روابط خوب بین ایران و کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی به منظور ایجاد و حمایت از ثبات و آرامش در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین برضرورت توقف خشونت در سوریه ، دستیابی اجلاس ژنو 2 به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه و اینکه تنها ملت سوریه باید بتواند سرنوشت کشور خود را رقم بزند ، تاکید کرد.

وی اظهار داشت : ایران چه به اجلاس ‍ژنو 2 دعوت شود و یا نشود، به تلاش های خود برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه خاورمیانه که نتیجه مثبتی برای اوضاع لبنان خواهد داشت، ادامه می دهد.

ظریف همچنین از دولت و رییس جمهوری لبنان به دلیل شناسایی عاملان انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت تشکر کرد و ضمن رساندن سلام و درود دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به سلیمان، ابراز علاقه ایشان به گسترش روابط دو جانبه را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران صبح دوشنبه در بعبدا (کاخ ریاست جمهوری لبنان) با رییس جمهوری این کشور دیدار و با وی در باره روابط دو جانبه ، تحولات منطقه و اوضاع سوریه گفت وگو کرد.

دکتر ظریف در نخستین ایستگاه سفر دوره ای خود به 4 کشورمنطقه، شامگاه یکشنبه در راس هیاتی سیاسی و پارلمانی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

وی درپاسخ به دعوت رسمی « عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان به این کشور سفر کرده است.

این نخستین سفر دکتر ظریف به لبنان به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران است.

براساس این گزارش دیدار دکتر ظریف با « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان آغاز شده است.

خاورم ** 2021** 2024** 1324
کد N57618

وبگردی