آفتاب

سه نماینده پارلمان یونان زندانی شدند

سه نماینده پارلمان یونان زندانی شدند

آتن- سه نماینده پارلمان یونان از حزب تندروی نئونازی ˈخریسی اوگیˈ ( فجر طلایی) زندانی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری، سه نماینده پارلمان یونان از حزب تندروی نئونازی خریسی اوگی به جرم سازمان دادن اقدامات جناحی، توسط دادگاه محکوم و زندانی شدند.

گزارش ها در این باره حاکی است که ˈیوروگوس یرمنیسˈ وˈ پانایوتیس الیوپولولیسˈ دو نماینده یادشده پارلمان یونان از حزب تندروی خریسی اوگی پس از یک بازجویی طولانی توسط دادگاه محکوم و راهی زندان ˈ کریداولوˈ در جنوب غرب شهر آتن شدند.

دادگاه یونان همچنین ˈافستاسیوس بوکوریسˈ یکی دیگر از نمایندگان این حزب را به جرم اقدامات تروریستی و جناحی محکوم و در زندان ˈنفپلیوˈ واقع در جنوب غرب یونان زندانی شد.

طرفداران این حزب با تجمع در مقابل دادگاه عالی با سردادن شعارهایی مخالفت خود را با تصمصم دادگاه ابراز داشتند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

وکیل مدافع نمایندگان حزب خریسی اوگی روز دوشنبه طی انتشار بیانیه ای ضمن مخالفت با تصمیم دادگاه یونان، این اقدام را متاثر از روند سیاسی در کشور قلمداد و دولت را به دخالت در امور قضایی متهم کردند.

این حزب که براساس نظرسنجی های اخیر سومین حزب قدرتمند سیاسی یونان محسوب می شود، طی سال های اخیر مهاجران مقیم این کشور را بشدت مورد حمله قرار داده و تعدادی را زخمی و یا به قتل رسانده است.

حزب یاد شده با اخاذ سیاست ضد خارجی در عصر بحران مالی این کشور، توانست در تیرماه سال 1392 حدود 8 درصد کل آرا را به خود اختصاص دهد و برای اولین بار تعداد 16 کرسی از پارلمان 300 نفری یونان را کسب نماید.

هواداران این حزب علاوه بر حمله به مهاجران خارجی، به تعدادی از سیاسیون و اعضای احزاب سیاسی دیگر و نمایندگان پارلمان را مورد حمله قرار داده اند.

پلیس یونان حدود 3 ماه پیش در عملیاتی که علیه اعضای این حزب انجام داد، رئیس و تعدادی از اعضای این حزب را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داد.

اروپام**2170**1337
کد N57550

وبگردی