آفتاب
اخضر ابراهیمی:

امیدوارم روسیه و آمریکا تصمیم درستی درباره ایران و ژنو 2 اتخاذ کنند

امیدوارم روسیه و آمریکا تصمیم درستی درباره ایران و ژنو 2 اتخاذ کنند

نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه امروز در یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد که واشنگتن و مسکو تصمیم درستی را درباره حضور ایران در نشست ژنو 2 اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در پاریس اظهار داشت: ملت سوریه باید کشور خود را از نو بسازد.

وی با بیان اینکه ملت سوریه نیازمند کمک های خارجی است گفت: شنیده ایم که برخی کمک ها به اردوگاه الیرموک رسیده است.

ابراهیمی گفت: ما امیدواریم تلاش هایی که آمریکا و روسیه انجام می دهند فضای لازم را برای برگزاری نشست ژنو 2 فراهم کند. نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه بر ضرورت تلاش برای کاهش مشکلات ملت سوریه تاکید و ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو 2 آغاز انجام چنین تلاش هایی باشد.

اخضر ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود درباره حضور ایران در نشست ژنو 2 گفت: ایران کشوری مهم در منطقه است و باید در نشست ژنو 2 حضور داشته باشد. وی اظهار داشت که توافق درباره مشارکت ایران در ژنو 2 باید از طریق توافق کشورهایی همچون روسیه و آمریکا و سازمان ملل متحد اتخاذ شود.

ابراهیمی تاکید کرد که رایزنی ها برای حضور ایران در نشست ژنو 2 برای حل بحران سوریه ادامه دارد و وی امیدوار است که به زودی تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ شود.

کد N57538

وبگردی