آفتاب
در پی تشدید اختلافات

معارضان خارج نشین سوریه در استانبول ترکیه گردهم می آیند

معارضان خارج نشین سوریه در استانبول ترکیه گردهم می آیند

آنکارا - ایرنا - معارضان خارج نشین سوریه در پی تشدید اختلافات و بی نتیجه بودن نشست دوستان به اصطلاح سوریه در پاریس ، یک بار دیگر در استانبول گردهم می آیند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، اعضای ائتلاف به اصطلاح ملی سوریه بار دیگر در روز 17 ژانویه (27 دی ماه) در استانبول نشستی را برگزار خواهند کرد و با توجه به مصوبات نشست پاریس، نسبت به شرکت و یا عدم حضور در کنفرانس ˈژنو 2 ˈ تصمیم گیری کنند .

معارضان خارج نشین سوریه هفته گذشته در استانبول نشستی را برگزار کردند که در پی تشدید اختلافات ˈریاض حجابˈ نخست وزیر سابق و فراری سوریه به همراه شماری دیگری از اعضا، از این ائتلاف کناره گیری کردند.

حجاب به همراه گروهی دیگر از رهبران خارج نشین سوریه در اعتراض به تحولات اخیر در ائتلاف معارضان سوری و جنگ قدرت در میان آنان ، از این ائتلاف کناره گیری کرد.

نخست وزیر سابق و فراری سوریه با انتشار اطلاعیه ای که بعد از کناره گیری از ائتلاف معارضان سوری منتشر کرد، از اختلاف نظرها در ائتلاف و نیز حاکمیت یک گروه در این ائتلاف خبر داد.

بر اساس این گزارش، در نشست شورای ائتلاف معارضان سوری با بروز اختلاف نظرها میان اعضا ، 40 نفر از اعضای این شورا، استعفا کرده اند.

خاورم ** 230**1651
کد N57338

وبگردی