آفتاب

۹۱۲ صفر در بورس‌بازی/ مشقت‌های خرید اینترنتی و بازاری که زیر بار ۱۶۳ هزار تومانی نمی‌رود

۹۱۲ صفر در بورس‌بازی/ مشقت‌های خرید اینترنتی و بازاری که زیر بار ۱۶۳ هزار تومانی نمی‌رود

فارس نوشت:

هم‌اکنون سیم‌کارت صفر ۹۱۲ با قیمت ۱۶۳ هزار تومان در شماره گلچین سایت همراه اول به فروش می‌رسد؛ اما در بازار حتی نمایندگی‌‌های مجاز اعلام می‌کنند سیم‌کارت ۱۶۳ هزار تومانی ندارند و سیم‌کارت مرتب بیش از ۲۰۰ هزار تومانی موجود است.

پس از آنکه همراه اول طبق دستور‌العمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قیمت فروش سیم‌کارت صفر دائمی را از ۲۵۷ هزار تومان به ۱۶۳ هزار تومان کاهش داد، فروشندگان سیم‌کارت در بازار به بهانه‌های مختلف از فروش سیم‌کارت‌ ۱۶۳ هزار تومانی طفره می‌روند.

اگر اکنون شخصی متقاضی خرید سیم‌کارت ۹۱۲ همراه اول با کد روز ۸ و قیمت ۱۶۳ هزار تومان باشد، امکان خرید مستقیم از شرکت همراه اول تنها از طریق انتخاب شماره گلچین فراهم است و دیگر ثبت‌نام عادی وجود ندارد.

مشترک باید در سایت همراه اول در بخش «محصولات و خدمات»، در قسمت «محدوده شماره‌های طرح گلچین» استان مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس رنج شماره‌های آزاد در خطوط اعتباری و دائمی نمایش داده خواهد شد.

البته اگر متقاضی از روی عدم آشنایی کافی، برای انتخاب شماره گلچین از بخش ««محدوده شماره‌های طرح گلچین» وارد نشود، در انتخاب شانسی یک شماره وارد آزمون و خطایی مشقت بار و احتمالا بی‌حاصل می‌شود و با ناامیدی ناگزیر باید راهی بازار شود.

در بازار، نمایندگی‌های مجاز همراه اول ملزم هستند سیم‌کارت‌‌های جدید را که پس از کاهش قیمت خریداری کرده‌اند، با قیمت جدید ۱۶۳ هزار تومان به مشتری بفروشند که این دستورالعمل در مورد سیم‌کارت‌هایی که در گذشته و با قیمت ۲۵۷ هزار تومان تهیه کرده‌اند، صادق نیست. علاوه بر مشاهده این روال در بازار سیم‌کارت، این نکته را اپراتور ۹۹۹۰ همراه اول نیز متذکر می‌شود.

اما حتی اغلب نمایندگی‌های مجاز که شامل دفاتر پیش‌خوان دولت نیز می‌شوند، از فروش سیم‌کارت ۱۶۳ هزار تومانی به متقاضیان خودداری می‌کنند.

یکی از این دفاتر، می‌گوید: «چند هفته‌ای است که شماره‌های تهران تمام شده است. در سایت شماره‌‌های موجود متعلق به شهرستان‌ها است. فعلا سیم‌کارت با شماره مرتب داریم» که البته قیمت آن سیم‌کارت‌ها که روی کاغذ نوشته و به دیوار چسبانده، در پایین‌ترین حالت ۲۳۰ هزار تومان است.

دفتر دیگری می‌گوید: «اکنون سیم‌کارت ثبت‌نامی موجود نداریم. یکشنبه سر بزنید؛ سایت همراه اول هر یکشنبه باز می‌شود. شاید شماره آزاد داشته باشد».

در همان حوالی، یک فروشنده آزاد سیم‌کارت که نمایندگی همراه اول محسوب نمی‌شود، اعلام می‌کند: «کسی سیم‌کارت ۱۶۳ هزار تومانی ندارد. قیمت بالای ۲۰۰ هزار تومان است».

شاید گفته شود رونق از بازار سیم‌کارت دائمی رفته و آمار خرید‌ها بسیار اندک است اما این رفت‌و آمد کوتاه به بازار و البته تجربه رفتار بازار نشان می‌دهد حتی در بازار به اصلاح راکد هم هیچ بهانه‌ واقعی و غیرواقعی برای بورس‌بازی و افزایش قیمت از دست نخواهد رفت.

 

56503

 

کد N57303

وبگردی