آفتاب

نخست‌وزیر امارات: السیسی بهتر است در ارتش بماند و نامزد انتخابات نشود

نخست‌وزیر امارات: السیسی بهتر است در ارتش بماند و نامزد انتخابات نشود

نخست‌وزیر امارات، یکی از بزرگترین حامیان مالی مصر پس از سرنگونی رئیس‌جمهوری این کشور امروز (دوشنبه) گفت، فرمانده ارتش مصر بهتر است به جای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری در ارتش بماند.






به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر که به دنبال اعتراضات گسترده ماه ژوئیه سال گذشته میلادی علیه حکومت محمد مرسی، وی را از ریاست جمهوری عزل کرد، روز شنبه به طور واضح اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.





امارات به همراه عربستان از ژنرال السیسی حمایت کرده و میلیاردها دلار را برای تقویت اقتصاد مصر از زمان سرنگونی مرسی به این کشور اختصاص داده‌اند.





محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی امروز گفت: ژنرال السیسی بهتر است در ارتش بماند و فرد دیگری در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود. مصر بدون مرسی بهتر است.





محمد بن راشد آل مکتوم در خصوص درگیری‌های سوریه نیز گفت که امارات در این زمینه کمک خواهد کرد اما در بحران سوریه مداخله نمی‌کند.





وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا امارات همچون قطر در بحران سوریه مداخله نکرده است، گفت: شاید قطر علت یا دیدگاه خاصی در این خصوص دارد اما ما نمی‌خواهیم در امور دیگر کشورها مداخله کنیم. ما باید به آن‌ها کمک کنیم اما نباید دخالتی صورت گیرد.





این مقام اماراتی در خصوص سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مدعی شد: اسد که مردم خود را به قتل رسانده است نمی‌تواند در قدرت باقی بماند و نهایتا کنار خواهد رفت.





نخست‌وزیر امارات در خصوص مساله درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز گفت: در صورتی که توافق صلح میان دو طرف منعقد شود ما با اسرائیل در تمامی زمینه‌ها تعامل خواهیم داشت.





وی عنوان داشت: ما هر نوع همکاری‌ با اسرائیل خواهیم داشت. با آن‌ها تجارت خواهیم داشت و از آن‌ها استقبال می‌کنیم اما در وهله نخست باید توافق صلح منعقد شود.





انتهای پیام


کد N57003

وبگردی