آفتاب

تاکید ابوترابی فرد بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات ایران و سومالی

تاکید ابوترابی فرد بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات ایران و سومالی

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از نمایندگان پارلمان سومالی گفت: باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوستانه بین ایران و سومالی در چارچوب منافع مشترک بهره برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از نمایندگان پارلمانی سومالی که دیروز صورت گرفت، با اشاره به سابقه طولانی مراودات دوستانه میان ایران و کشورهای آفریقایی از جمله سومالی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های دوجانبه و دوستانه با کشورهای آفریقایی از جمله سومالی اهمیت خاصی قائل است.

وی افزود: باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوستانه فی ما بین در چارچوب منافع مشترک بهره برد.

نماینده تهران با اشاره به نقش با اهمیت همکاری‌های پارلمانی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه و شناخت طرفین برای گسترش روابط فی مابین یادآور شد: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی حمایت می‌کند.

در این دیدار نمایندگان پارلمانی سومالی با تأکید بر توسعه روابط با ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های پارلمانی، خواستار تقویت و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی با ایران شدند و از کمک‌ها و حمایت‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران از مردم سومالی در بخش‌های بهداشتی و عمرانی ایران  قدردانی کردند.
 

کد N57001

وبگردی