آفتاب

افزایش قربانیان درگیری‌های درون‌گروهی تروریست‌های سوریه

افزایش قربانیان درگیری‌های درون‌گروهی تروریست‌های سوریه

تسنیم نوشت:

منابع امنیتی سوریه از کشته شدن ۷۰۰ نفر در درگیری‌های درون‌گروهی گروهک تروریستی "داعش" و گروه‌های مسلح سوری خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" اعلام کرد که دست کم 700 فرد مسلح در درگیری های بین گروهک تروریستی "داعش" و دیگر گروه های مسلح سوری در این کشور کشته شدند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که عناصر داعش طی هفته گذشته 16 انفجار انتحاری انجام دادند که بیشتر آنها با خودروهای بمب گذاری شده صورت گرفت که در پی آن چندین نفر کشته شدند.
بر اساس این گزارش طی ده روز اخیر 697 نفر بر اثر این درگیری‌ها کشته شده‌اند. از این تعداد، 351 شبه‌نظامی از گروه‌های مختلف سوری و 246 نفر از اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام و 100 نفر غیر نظامی هستند.
گروه‌های مسلح رقیب بویژه در شمال این کشور با یکدیگر درگیر شده‌اند،‌ در همین خصوص پایگاه خبری «روسیا الیوم»، در درگیری هایی که بین گروه های شورشی مسلح و عناصر گروه «دولت اسلامی در عراق و شام» موسوم به (داعش) روی داد، دهها تن کشته شدند.
بیشتر این درگیری ها در حومه حلب، الرقه و ادلب به وقوع پیوست. داعش بعد از آنکه از حلب بیرون رانده شد، به این مناطق هجوم آوردند. شاهدان عینی اعلام کردند شورشیان «داعش» حملاتی را علیه پایگاه های معارضان در شهرهای الباب، حریتان و جرابلس در حومه حلب و نیز در منطقه المیادین صورت دادند.

5252

کد N56924

وبگردی