آفتاب
/این خبرتکمیل می‌شود/

رییس حمهور :زیرزمینی شدن نقد به نفع جامعه نیست

رییس حمهور :زیرزمینی شدن نقد به نفع جامعه نیست

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت نقد و پرسش، بر این نکته که نباید بگذاریم در جامعه اندیشه و یا نقدی زیرزمینی شود، تصریح کرد و گفت: پرسش و نقد از بین نمی‌رود و اگر نگذاریم اندیشه و نقد و پرسش بروز و ظهور پیدا کند، ناچار زیرزمینی می‌شود و این به نفع جامعه نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با تبریک به اندیشمندان و برگزیدگان این جشنواره، اظهارداشت: ملت ایران خوشحال و خرسند است که جوانان، اساتید و فرهیختگان برای اینکه کشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار بگیرد همه کوشش و تلاش خود را در مسیر تحقیق و پژوهش به کار می‌برد.

روحانی با اشاره به اهمیت حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت و نظام سلامت ویژگی‌های خاص خود را دارد و اگر بگوییم توسعه پایدار بدون سلامت و ارتقای سلامت امکان‌پذیر نیست، سخنی درست است که با واقعیت منطبق است و در واقع بیانگر آن کلام معروف است که می‌گوید روح و یا جان سالم در بدن سالم است و به عبارتی دیگر باید گفت شرایط جسمی در روح و شرایط روحی در جسم انسان تاثیرگذار است و ما را به اینجا می‌رساند که حتی آرامش، درست فکر کردن و درست اندیشیدن بدون سلامت و بدون جسم سالم یا امکان‌پذیر نیست یا بسیار سخت و پیچیده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که نظام سلامت مشکلات خاص خود را دارد، گفت: گرچه همه کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته نتوانستند همه مشکلات و معضلات نظام سلامت‌شان را از بین ببرند، اما در عین حال در دنیای پیشرفته گام‌های بسیار بلندی در این ارتباط برداشته شده است. این گام‌ها فقط در مرحله تشخیص، درمان، دارو یا خدمات پزشکی نیست، بلکه فراتر از این مسائل است و در واقع باید گفت ما نیاز به ساختار صحیح، شبکه قوی و نیاز به نهادهایی داریم که بتوانند رابطه بیمار با درمان را به صورت عادلانه و سالم تسهیل کند.

رییس جمهور باتاکیذ بر این‌که تحقیق در نظام سلامت منحصر به تحقیق در علوم پزشکی نیست،تصریح کرد: باید در رشته‌های مختلف پژوهشگران در این عرصه مشغول به تحقیق شوند. از جمله در ارتباط با مدیریت سلامت، اقتصاد سلامت، اخلاق سلامت و فلسفه سلامت و همه این تحقیقات باید در کنار هم قرار بگیرند و به صورت میان بخشی دیده شود.

رییس‌جمهور گفت: در کنار مراکز پژوهشی مربوط به نظام سلامت و وزارت بهداشت، وزارت علوم هم باید به میدان بیاید، سایر موسسات تحقیقاتی نیز باید در این عرصه وارد میدان شوند و از سوی دیگر معاونت علمی نیز باید در این زمینه گام‌های بلندی را بردارد و بخش خصوصی نیز باید وارد شود.

ادامه دارد ....

کد N56767

وبگردی