آفتاب

روسیه و ژاپن تبادلات دفاعی را گسترش می‌دهند

روسیه و ژاپن تبادلات دفاعی را گسترش می‌دهند

روسیه و ژاپن در نظر دارند تفاهم نامه تبادلات دفاعی را به منظور توسعه همکاری‌های دو جانبه اصلاح کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برنامه‌های در نظر گرفته شده احتمالا شامل تقویت مانورهای مشترک نیروهای دفاع شخصی ژاپن و نیروهای مسلح روسیه خواهد بود. دولت‌های روسیه و ژاپن امیدوارند تا تفاهم نامه جدیدی در نشست اوایل پاییز وزرای دفاع این دو کشور امضا شود.

هدف اصلی این تجدیدنظر مطمئن شدن در رابطه با این مساله است که توافق نامه به دست آمده در مذکرات میان وزرای دفاع این کشور در نوامبر سال گذشته میلادی در توکیو شکلی قانونی به خود بگیرد. اقدامات ویژه نوشته شده در این تفاهم نامه جدید شامل دیدارهای منظم و دو جانبه وزرای دفاع هر دو کشور، آغاز مذاکرات در خصوصی ارسال هواپیمای ترابری نیروی هوایی دفاع شخصی به روسیه به منظور افزایش مبادلات میان نیروهای توکیو و مسکو و همچنین تبادل اطلاعات مربوط به فعالیت‌های حافظان صلح سازمان ملل است.

اصلاح توافق نامه موجود اعتمادسازی بیشتر میان ژاپن و روسیه را ترغیب کرده و همکاری‌های دو جانبه در زمینه امنیتی را تقویت می‌کند. دولت ژاپن همچنین امیدوار است تا تعمیق تفاهم متقابل از طریق تبادلات دفاعی منجر به حل مساله مناطق شمالی در آینده شود.

انتهای پیام

کد N56535

وبگردی