آفتاب
تحولات افغانستان/

پیوستن 99 عضو طالبان به پروسه صلح/ 22 کشته و زخمی بر اثر حمله انتحاری در کابل

پیوستن 99 عضو طالبان به پروسه صلح/ 22 کشته و زخمی بر اثر حمله انتحاری در کابل

پیوستن 99 عضو طالبان به پروسه صلح، کشته و زخمی شدن 22 نفر بر اثر حمله انتحاری در کابل و بازداشت یکی از سرکردگان شبه نظامیان در ولایت بغلان از جمله خبرهای مرتبط با افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، پلیس افغانستان اعلام کرد که 99 عضو طالبان در هفته گذشته سلاح های خود را در شمال و غرب این کشور زمین گذاشته و به پروسه صلح در این کشور پیوستند.

در چند ماه گذشته همزمان با افزایش تلاشهای افغانستان و پاکستان برای ازسرگیری مذاکرات صلح با طالبان هر روز بر شمار شبه نظامیانی که سلاح های خود را زمین گذاشته و به پروسه صلح می پیوندند، افزوده می شود.

خلع سلاح اعضای طالبان درحالیست که یک بمب گذار انتحاری خودش را در شرق شهر کابل پایتخت افغانستان منفجر کرد و بر اثر آن دو نیروی پلیس کشته و 20 نفر زخمی شدند.

بر این اساس این فرد تروریست که سوار بر یک دوچرخه حامل مواد منفجره بود خود را به خودروی حامل ماموران مرکز آموزشی پلیس در بازار "قابل بای" در شرق شهر کابل کوباند و باعث کشته و زخمی شدن 22 نفر شد.

شاهدان اعلام کردند که بر اثر این انفجار چندین مغازه و منزل مسکونی در نزدیکی محل انفجار ویران شدند.

همچنین اداره امنیت ملی افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از سرکردگان طالبان در ولایت بغلان در شمال این کشور بازداشت شد.

بر این اساس اداره امنیت ملی افغانستان به پناهگاه طالبان در ولایت بغلان حمله کرد و یکی از سرکردگان شبه نظامی موسوم به مولا کبیر را بازداشت کردند.

گفته می شود که فرد بازداشت شده در عملیات های خرابکارانه از جمله ترور نیروهای امنیتی در بخشهایی از ولایت بغلان نقش داشته است.

ذبیح‌ الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در گفتگو با رسانه ها ضمن پذیرش مسئولیت این حمله ادعا کرد که بر اثر این حمله تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی افغانی وارد شده است.

کد N56526

وبگردی