آفتاب

جلیلی: امیدواریم حضور دولت در خوزستان منشا خیر و برکت برای مردم استان باشد

جلیلی: امیدواریم حضور دولت در خوزستان منشا خیر و برکت برای مردم استان باشد

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهور و هیات دولت به این استان، ارتباط مستقیم مسئولان دولتی با مردم را موجب ایجاد اعتماد بیشتر به دولت دانست و در عین حال تاکید کرد که ایرادات سفرهای استانی در دولت گذشته از جمله عدم اجرای مصوبات باید در این سفرها برطرف شود.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: تجربیات مثبتی در سفرهای استانی در دولت گذشته وجود داشت که مهم‌ترین آن سطح فراگیر دیدار رییس‌جمهور و هیات دولت با مردم به صورت مستقیم بود که در انتقال مسائل و مشکلات هر منطقه کمک می‌کرد زیرا در شرایط واقعی محیطی و با دیدار مستقیم قضاوت‌ها واقعی‌تر خواهد بود در غیر این صورت ممکن است مشکلات در مسیر انتقال به تصمیم‌گیرندگان، به درستی منتقل نشود.

وی افزود: سفرهای استانی در دولت گذشته البته پراکندگی‌های زیادی داشت و از طرفی مطالباتی که در سفرهای گذشته وجود داشت خیلی زیاد بود. از سوی دیگر عدم اجرای بسیاری از مصوبات آن سفرها توقعاتی را در مردم ایجاد کرده که انتظار می‌رود در سفرهای استانی دولت یازدهم بیشتر تمرکز روی پروژه‌هایی باشد که بتوان در کوتاه مدت آنها را به نتیجه رساند البته همین هم تابع منابع مورد نیاز برای اجراست.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با مفید خواندن سفرهای استانی خاطرنشان کرد: هر چه فاصله‌ها بین مردم و مسئولین کمتر شود انسجام، ارتباط، هماهنگی و اعتماد بیشتری ایجاد خواهد شد و از این بابت از دولت جدید که این کار را آغاز کرده قدردانی کرد.

جلیلی ادامه داد: وقتی مردم می‌بینند که مدیران و مسئولان حکومتی در کنار آن هستند نسبت به درک مشکلات‌شان و حل آنها اطمینان خاطر پیدا خواهند کرد.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط خاص این استان در فرآیند توسعه خیلی کند حرکت کرده و مشکلات زیادی در حوزه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در این استان وجود دارد که مردم انتظار دارند با توجه به تاثیرگذاری خوزستان در بعد تامین منابع بخصوص تولید نفت، انرژی و تامین منابع آبی برای بخش‌های دیگر کشور، شرایط زندگی عزتمندانه برای مردم این استان فراهم شود.

وی آلایندگی، مشکلات زیست محیطی، رشد کم اقتصادی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از جمله مشکلات استان خوزستان عنوان و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود ضمن طرح مطالبات مردم به طور واقعی در سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت به خوزستان، بعد از سفر نیز این مشکلات مورد توجه قرار گیرد و در جهت رفع آن اقدام عملی صورت گیرد.

جلیلی با اشاره به جلسات نمایندگان استان خوزستان با مدیران استان، استاندار و معاونین برای احصا و دسته‌بندی مشکلات این منطقه، یادآور شد: هیات دولت در مرکز استان خوزستان برنامه‌های متنوعی دارد و در دو شهر مسجدسیلمان و خرمشهر هم دیدار عمومی خواهند داشت.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به وجود بیش از 606 چاه نفتی در این استان، گفت: در عین حال خوزستان از حداقل امکانات برای برقراری یک زندگی متوسط و آبرومندانه شهروندان بی‌بهره است و ما امیدواریم حضور دولت در استان خوزستان منشا خیر و برکت برای این استان باشد.

انتهای پیام

کد N56415

وبگردی