آفتاب

پاکستان: به مذاکره با طالبان ادامه می‌دهیم

پاکستان: به مذاکره با طالبان ادامه می‌دهیم

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد، مذاکرات با گروه‌های مختلف طالبان ادامه دارد و می‌توان به دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، چودری نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان گفت، دولت اسلام‌آباد از گروه‌های طالبان که به طور مثبت به مذاکرات پاسخ دهند، استقبال می‌کند و علیه گروه‌هایی که به خشونت ادامه دهند، جنگ اعلام خواهد کرد.

این وزیر پاکستانی در کنفرانسی مطبوعاتی در اسلام‌آباد گفت: آن‌ها هرجا که باشند دولت تعقیبشان خواهد کرد.

وزیر کشور پاکستان به جزئیات بیشتری در خصوص این مذاکرات اشاره نکرد اما گفت که روند مذاکرات موضوعی بسیار حساس و پیچیده و مستلزم توجه و دقت است.

طالبان تاکنون به اظهارت این وزیر پاکستانی واکنش نشان نداده است.

طالبان پس از کشته شدن حکیم‌الله محسود، سرکرده خود در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در نوامبر گذشته، از مذاکره با دولت پاکستان خودداری کرده است. پاکستان اخیرا آمریکا را به خرابکاری در تلاش‌های خود برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان متهم کرده بود. دولت پاکستان از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا انتقاد کرده و آن را نقض حق حاکمیت پاکستان و اقدامی غیرسازنده در تلاش‌ها علیه تروریسم خوانده است.

چودری نثار علی خان گفت: گفت‌وگو با طالبان همچنان نخستین اولویت دولت برای برقراری صلح در پاکستان است و تلاش‌هایی جدی برای این هدف صورت گرفته است.

وی افزود: اگر رهبری تحریک طالبان پاکستان مایل به مذاکره نباشد، مشکل فقط با انجام دادن عملیات در یک مکان حل و فصل نخواهد شد.

وزیر کشور پاکستان خاطرنشان کرد، رهبری سیاسی کشور طی کنفرانس همه احزاب که چند ماه قبل برگزار شد، برگزاری مذاکرات با طالبان را به دولت محول کرد.

چودری نثار علی خان گفت: مذاکرات با طالبان و عملیات علیه این گروه اقدامی دشوار است زیرا آن‌ها حزب یا نیرویی نیستند که در مقابل ما باشند. ما در حال تحمل انتقادهای غیرمنصفانه‌ای به علت مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان هستیم.

انتهای پیام

کد N56026

وبگردی