آفتاب

گروهی در استانبول علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند

گروهی در استانبول علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند

آنکارا- هواداران گروهی موسوم به ˈ مجمع اقدام علیه ناتو و امپریالیسمˈ روز یکشنبه با برپایی تظاهراتی در استانبول علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار داده و خواهان تعطیلی تمامی پایگاه های ناتو در خاک ترکیه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈ لتکین خبرˈ، در این تظاهرات که در منطقه ˈامین اونوˈ در بخش اروپایی استانبول برگزار شد، تظاهرکنندگان با سردادن شعار علیه پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) تاکید کردند که مردم ترکیه آلت دست این پیمان نخواهد شد.

تظاهرکنندگان همچنین خواهان خروج ترکیه از این پیمان شدند.

اعضای مجمع اقدام علیه ناتو و امپریالیسم همچنین خواهان تعطیلی پایگاه آمریکایی اینجرلیک و نیز تعطیلی سامانه راداری سپر موشکی ناتو و آمریکا در استان مالاتیا در خاک ترکیه شدند.

معترضان در این تجمع شعارهای آمریکا از خاورمیانه گم شو ، امپریالیسم دشمن ، ملت ها برادرند، اسرائیل صهیونیست از خاورمیانه گم شو، سردادند.

خانم ˈسمیها شاهینˈ سخنگوی مجمع یاد شده در ادامه این تظاهرات با قرائت بیانیه ای ، از سیاست خارجی ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در قبال تحولات منطقه انتقاد کرد و گفت: در سال 2013 دولت ترکیه به عنوان عامل اربابان امپریالیست خود در منطقه عمل کرده، تا حدی که در همین راستا آشکارا از آمریکا خواستار حمله و اشغال سوریه شده بود.

در جریان تظاهرات امروز در استانبول ˈسلیم سزرˈ رئیس انجمن همبستگی با مردم فلسطین نیز طی سخنانی درباره مرگ آریل شارون قصاب صبرا و شتیلا تاکید کرد که ملت مسلمان ترکیه با نفرت از این قاتل و جانی یاد می کنند.

خاورم ** 2010**230** 3404
کد N55972

وبگردی