آفتاب

سفر رئیس صلیب سرخ به سوریه با هدف افزایش کمک های بشردوستانه‌

سفر رئیس صلیب سرخ به سوریه با هدف افزایش کمک های بشردوستانه‌

"پیتر مائورر" رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ بازدید سه‌روزه‌ خود از سوریه را به منظور ارزیابی موقعیت بشردوستانه و رایزنی برای دسترسی میدانی بیش‌تر این کمیته در این کشور آغاز نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ طی سفر سه روزه خود به سوریه با مقامات ارشد دولتی و مدیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر این کشور که شریک کاری اصلی این کمیته در سوریه است، گفتگو خواهد کرد. وی همچنین با افرادی که از پیامدهای درگیری رنج می‌برند از نزدیک دیدار می کند.

مائورر در همین رابطه گفت: من عمیقا نگران خشونت‌های رو به افزایش و تأثیر آن‌ها بر غیرنظامیان هستم. در طول یک سال گذشته فعالیت‌های ما به‌طرز قابل‌توجهی گسترش یافته است اما با این وجود نیاز داریم تا به ما اجازه‌ داده شود  کارهای بیشتری انجام بدهیم. تصمیم دارم تا برای دسترسی میدانی بیش‌تر کمیته‌ بین المللی صلیب سرخ و به‌ویژه جمعیت هلال احمر سوریه در جهت ارائه‌ کمک‌های درمانی غیرمغرضانه به مناطق تحت محاصره فشار بیش‌تری وارد کنم.

وی افزود: اولویت دیگر حصول اطمینان از آن است که به کارکنان ما دسترسی سریع به اماکن بازداشت سوریه داده شود تا آنها بتوانند شرایط بازداشت و نحوه‌ی رفتار با بازداشت‌شدگان را ارزیابی کنند.

بر این  اساس سوریه محل انجام بزرگ‌ترین مأموریت کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از نظر منابع تخصیص یافته است. با وجود شرایط وخیم امنیتی و محدودیت‌های دیگر دسترسی، این سازمان 200 پرسنل در سوریه دارد که برای توزیع غذا و اقلام ضروری، بازسازی منابع آب‌رسانی و کمک برای حفظ ارتباط اعضای خانواده‌هایی که به‌واسطه‌ درگیری‌ها از یکدیگر دورافتاده‌اند، در این کشور فعالیت می‌کنند. به‌علاوه کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به غیرنظامیان سوری که مجبور شده‌اند تا از مناطق درگیری به اردن، لبنان یا عراق بگریزند نیز کمک می‌کند.

کد N55873

وبگردی