آفتاب

حماس: کری به دنبال پیشبرد طرح آمریکایی صهیونیستی و نابودی فلسطین است

حماس: کری به دنبال پیشبرد طرح آمریکایی صهیونیستی و نابودی فلسطین است

حماس با اشاره به تلاش‌های واشنگتن برای برقرای سلح خاورمیانه تاکید کرد که وزیر خارجه آمریکا سعی در پیشبرد طرح های آمریکایی صهیونیستی دارد که هدف از آن تشکیل دولت یهودی و نابودی مساله فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا با سوء استفاده از ضعف و ناتوانی کشورهای عربی و ابزارهای فشاری که در اختیار دارد، تلاش دارد منافع صهیونیست‌ها را بر‌آورده کند.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی خواستار حمایت کشورهای عربی از مساله فلسطین و تقویت ثبات و پایداری آنها و مقابله با طرح‌های شوم آمریکایی صهیونیستی شد که ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه را هدف قرار داده است.

برهوم ضمن هشدار در مورد همسویی با طرح‌های جان کری یا تایید آن، تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز کسی را به نمایندگی خود به منظور مذاکره با دشمن صهیونیستی نگماشته است و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد حقوق مسلم و مشروعش پایمال شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب اخیرا اعلام کرده که هیات وزرای عضو این اتحادیه که در ماه مارس گذشته در اجلاس دوحه به منظور پیگیری مساله مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا تشکیل شد، امروز یکشنبه با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در پاریس پایتخت فرانسه دیدار خواهد کرد تا در جریان توافق موقتی قرار گیرد که کری به منظور پیشبرد مذاکرات سازش پیشنهاد داده است.

انتهای پیام

کد N55854

وبگردی