آفتاب

هاشمی رفسنجانی: آزادی رسانه‌ها در حد قانون اساسی هیچ صدمه‌ای به کشور نمی‌رساند

هاشمی رفسنجانی: آزادی رسانه‌ها در حد قانون اساسی هیچ صدمه‌ای به کشور نمی‌رساند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در دنیای معاصر هیچ سدّی نمی‌تواند جلوی آگاهی مردم را بگیرد، به مصادیق انحرافات افراطیون به حرکت‌های مردمی سالهای اخیر در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: افراط، بیداری اسلامی را به روز سیاه کشانده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، اطلاع‌رسانی و رشد آگاهی مردم را رسالت پیامبران و همه انسانهای عاقل دانست و اظهار کرد: در دنیای معاصر هیچ سدّی نمی‌تواند جلوی آگاهی مردم را بگیرد و تلاش برای بی‌خبر نگه داشتن مردم بیهوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قوانین و مصرحات قانون اساسی گفت: آزادی رسانه‌ها در حد قانون اساسی هیچ صدمه‌ای به کشور نمی‌رساند.

ایشان با اشاره به جایگاه عقل در دین مبین اسلام و تأکید آن به عنوان پیامبر باطنی، نگاه فقهای شیعی، مخصوصاً شیخ مرتضی انصاری را بسیار مهم خواند که آنچه عقل حکم می‌کند، شرع نیز حکم می‌نماید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان سیر تاریخی جنایاتی که افراطیون در جوامع اسلامی از صدر تاکنون ‌کرده‌اند، گفت: تعصبات کورکورانه جنایات ضد بشری را در تاریخ تکرار می‌کند و کشتن مخالفان سلیقه را حلال می‌پندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان گوشه‌هایی از صبوری‌های پیامبر اسلام و بزرگانی چون مالک اشتر، مخصوصاً در مقابل توهین‌کنندگان، گفت: اگر مبنا دین باشد، باید سعه‌صدر داشته باشیم، چون بردباری از خصوصیات بزرگان دین اسلام است.

ایشان با بیان نگاه قرآن در تفاوت ایمان واقعی و تسلیم شدن، گفت: با زور و فشار نمی‌توانیم عقل کسی را هدایت کنیم وهیچ کس با زور مومن نمی‌شود و یا دین خود را از دست نمی‌دهد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دفاع از آزادی مطبوعات را امری ذاتی برای همه انسانها دانست و گفت: کسانی که از بیان حقایق می‌ترسند، از سانسور در رسانه‌های استفاده می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مصادیق انحرافات افراطیون به حرکت‌های مردمی سالهای اخیر در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: افراط، بیداری اسلامی را به روز سیاه کشانده و جوامع را از سکوت قبرستانی دوران استبداد به هیاهوی قبرستانی رسانده که کشت و کشتار دائمی مردم است.

در آغاز این دیدار آقایان مظفر، صفایی، سحرخیز و خانم مفیدی به عنوان اعضای انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، ضمن ارائه گزارش از اوضاع رسانه‌های کشور، به بیان دیدگاههای خویش برای تعمیق آزادی قلم در جامعه پرداختند.

/2727

کد N55699

وبگردی