آفتاب
رسانه ایتالیایی:

احداث واحدهای مسکونی در اراضی اشغالی مین گذاری علیه روند صلح است

احداث واحدهای مسکونی در اراضی اشغالی مین گذاری علیه روند صلح است

رم - ایرنا - رسانه های ایتالیایی طرح احداث واحدهای جدید مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را مین گذاری و مانعی جدید برای روند صلح اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری دولتی ˈ رای نیوز 24 ˈ ایتالیا با عنوان ˈ اسراییل اعلام احداث واحدهای جدید مسکونی کردˈ نوشت: این تصمیم ضربه ای دیگر از سوی اسراییل به مذاکرات صلح با فلسطینیان و مین گذاری جدید اسراییل علیه صلح و تلاش های دیپلماتیک جان کری وزیر خارجه آمریکا است.

رای نیوز 24 افزود: این اقدام اسراییل با واکنش سخت فلسطینیان مواجه شد و صائب ارکات مسوول مذاکره کنندگان فلسطین گفت: این نوعی خرابکاری علیه تلاش هایی که برای صلح انجام شده و همچنین پیامی از رژیم نتانیاهو به جان کری وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم بازگشت برای ادامه مذاکرات صلح است.

این شبکه همچنین اعلام کرد: البته ظاهرا طرح احداث واحدهای مسکونی تنها مانع ادامه روند صلح نیست بلکه نتانیاهو به صراحت اعلام کرده است که قصد انجام هیچ مصاله ای با فلسطینیان در قبال بیت المقدس را ندارد و این شهر را پایتخت ابدی، واحد وغیر قابل تقسیم رژیم یهودی خواند.

آژانس خبرنگاری ایتالیا ˈآجیˈ نیز با عنوان ˈروند صلح با مشکل مواجه شد، اسراییل اعلام احداث 1800 واحد مسکونی کردˈ نوشت: روند مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطین پس از اعلام برنامه احداث واحدهای جدید مسکونی از سوی اسراییل بار دیگر با مشکل مواجه شد.

آجی افزود: اسراییل از برنامه احداث 1800 واحد مسکونی جدید در بیت المقدس و نوار اردن خبر داد و قرار است 1076 واحد مسکونی در بیت المقدس شرقی و 801 واحد مسکونی درکرانه باختری رود اردن بسازد.

آجی نوشت که این تصمیم رژیم صهیونیستی باعث به خطر افتادن مذاکرات صلح که پس از سه سال توقف کامل از تابستان گذشته اغاز شده بود می شود.

اروپام ** 2171**1856
کد N55692

وبگردی