آفتاب

کشته شدن 22 تن در درگیریهای جنوب لیبی

کشته شدن 22 تن در درگیریهای جنوب لیبی

تهران – ایرنا – تلفات درگیری های شهر سهبا در جنوب لیبی به 22 کشته و 51 زخمی افزایش یافت.

به گزارش سامانه خبر سراسری آفریقا ˈآل افریکاˈ از طرابلس ،ˈابراهیم الزویˈ رییس بیمارستان سهبا اعلام کرد که از روز شنبه یعنی شروع درگیری های میان نیروهای امنیتی و برخی اعضای قبیله ˈالتبوˈ در این شهر تا ظهر یکشنبه، حداقل 22 نفر کشته و 51 نفر زخمی شدند.

براساس این گزارش، درگیری اصلی روز شنبه میان اعضای قبایل ˈالتبوˈ و ˈسلیمان اوغلولاریˈ رخ داده بود که نیروهای امنیتی تلاش کردند این نزاع قبیله ای را فیصله دهند.

این گزارش حاکی است که ریاست ستادکل ارتش منطقه جنوب این کشور نیز از شهروندان کشور خواست از سفر به منطقه بحرانی خودداری کنند و در عین حال فرودگاه و جاده های منتهی به سهبا را بست.

فرانس پرس نیز ساعاتی پیش به نقل از یک منبع محلی در سهبا، آمار تلفات را 19کشته و 20زخمی اعلام کرده بود و محرک و انگیزی بالا گرفتن این درگیری ها را قتل فرمانده یک گروه شبه نظامی وابسته به قبیله سلیمان اوغلولاری خواند و افزود که اعضای این قبیله، قبیله تبوها را مسبب قتل این فرمانده دانستند.

براساس این گزارش، درگیری روزشنبه شدیدترین درگیری بین این قبایل از زمان انعقاد یک توافقنامه آتش بس در مارس 2012 به دنبال نبردهای مرگباری بود که دست کم 150 کشته و 400 زخمی داشت .

تبوها به طورسنتی کشاورزان سیاهپوست آبادی نشینی هستند که علاوه بر جنوب یمن درشمال چاد ونیجر نیز زندگی می کنند.

آنان درگذشته نیز از تلاش قبایل عرب برای پاکسازی قومی جامعه خود شکایت کرده بودند.

مترجمام**1378**1010
کد N55690

وبگردی