آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

انفجار خودروی بمبگذاری شده در کاظمین/ادامه درگیری در منطقه البو بالی الانبار

انفجار خودروی بمبگذاری شده در کاظمین/ادامه درگیری در منطقه البو بالی الانبار

کشته و زخمی شدن نزدیک به سی نفر در مناطق مختلف عراق بر اثر انفجار خودروهای بمبگذاری شده و بمب،ادامه درگیری در برخی مناطق الانبار و از سرگیری فعالیت ادارات دولتی در این استان از مهمترین اخبار امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان نینوی اعلام کرد: در اثر انفجار بمبی که در داخل خودرو یکی از افراد پلیس در غرب موصل کار گذاشته شده بود این پلیس کشته شد.

در غرب موصل نیز در اثر انفجار بمبی که در داخل خودرو یک نظامی عراقی کارگذاشته شده این نظامی کشته شد.

دراثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در میدان عدن در شهر کاظمین در شمال بغداد سه نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار بمب در مسیر یک گشتی عراقی در منطقه القوسیات در ده کیلومتری شمال موصل پنج نفر زخمی شدند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: انفجار بمب در خیابان الامیرات منطقه المنصور غرب بغداد یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان دیالی از انفجار بمب در مسیر یک گشتی پلیس عراق در نزدیکی اداره گذرنامه در منطقه بعقوبه الجدیده در دیالی و زخمی شدن سه پلیس خبر دادند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان الانبار اعلام کرد: در درگیری افراد پلیس با ارتش عراق در منطقه الکرطان در الخالدیه در شرق الرمادی یک نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در الخالدیه در شرق الرمادی ارتش و پلیس عراق طی عملیاتی این منطقه را از لوث تروریستها پاکسازی کردند.

این عملیات با مشارکت بالگردها انجام شد و ادوات متعلق به تروریستها منهدم شد.

از سوی دیگر احمد خلف الدلیمی استاندار الانبار از همه کارکنان دوایر دولتی خواست که فعالیتهای خود را از سرگیرند

منابع امنیتی از ادامه درگیری ها در منطقه البو بالی حد فاصل الرمادی و فلوجه که در آن تانکها و نیروهای ویژه مشارکت دارند خبر دادند.

این منابع افزودند: تروریستها خیابانها و ساختمانها را بمبگذاری کرده اند و ارتش در حال از خنثی کردن مواد منفجره کارگذاشته شده است.

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای از انهدام یک شبکه وابسته به رژیم بعث سابق عراق و بازداشت تعدادی از اعضای این شبکه و مصادره برخی اعلامیه ها نزد آنها خبر داد.

این در حالی است که یک منبع امنیتی در استان الانبار به از سرگیری فعالیت ادارات دولتی در الانبار در میان تدابیر شدید امنیتی اشاره کرد.

یک منبع وابسته به پلیس استان نینوی اعلام کرد: افراد مسلح امام جماعت مسجدی را در غرب موصل کشتند.

کد N55662

وبگردی