آفتاب

حمله تروریستی به ژنرال عراقی در اقلیم کردستان

حمله تروریستی به ژنرال عراقی در اقلیم کردستان

تهران- ایرنا- یک مقام عراقی اعلام کرد در تازه ترین حملات در منطقه کردستان عراق، بمب گذاری علیه یک ژنرال عراقی در شمال این کشور خساراتی را به خودوری وی وارد کرد اما آسیبی به این ژنرال نرسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروی ژنرال ˈبختیار فیخˈ حوالی ساعت 8 صبح یکشنبه، بوسیله یک بمب مغناطیستی چسبنده در مقابل منزل وی در غرب سلیمانیه، بزرگترین شهر سه استان خودمختار کردستان عراق منفجر شد.

فیخ یکی از اعضای نیروی امنیت داخلی کردستان موسوم به ˈآسایشˈ است.

سخنگوی آسایش اعلام کرد که در اثر انفجار این بمب خودروی فیخ آسیب دید اما خود وی در این حمله آسیبی ندید.

این در حالیست که فیخ به خبرنگاران گفته است که این حمله یک عملیات تروریستی بوده است.

در اوایل دسامبر گذشته، در پی انفجار تقریبا همزمان دو بمب چسبنده دو مقام ارشد امنیتی کردستان مجروح شدند. در عین حال، حمله گسترده به مقر پلیس آسایش در اربیل مرکز منطقه کردستان عراق در 29 سپتامبر گذشته به کشته شدن هفت نفر منجر شد. یک گروه وابسته به القاعده سپس مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

با گذشت 10 سال از تهاجم آمریکا به عراق این کشور هم چنان تقریبا به صورت روزانه شاهد درگیری و خشونت است. در سال گذشته میلادی بیش از 6 هزار و هشتصد نفر به دلیل ناآرامی ها و خشونت در این کشور جان باختند. شمار کشته شدگان از ابتدای سال میلادی تاکنون بیش از 400 نفر اعلام شده است.

منطقه کردستان عراق عمدتا مستقل از دولت بغداد فعالیت می کند و نیروهای امنیتی مستقلی دارد که از دو گروه پیش مرگ ( به کردی پیشمه رگه) و آسایش تشکیل شده است.

مترجمام**9158

Bakhtiyar Fayikh
کد N55335

وبگردی