آفتاب

رهبر مخالفان تایلند سازش با دولت را رد کرد

رهبر مخالفان تایلند سازش با دولت را رد کرد

رهبر مخالفان در تایلند با رد سازش با دولت در آستانه اجرای طرحی برای تعطیل بانکوک گفت که در صورت بروز درگیری، اعتراض خود را متوقف می‌کند.






به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حامیان یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر تایلند، امروز (یکشنبه) در حمایت از او راهپیمایی‌ کردند، در حالیکه سوتهپ تائوکسوبان، رهبر اپوزیسیون این کشور با وجود رد مذاکره با دولت، عنوان کرد که در صورت بروز خطر در گرفتن خشونت‌، جنبش خود را متوقف می‌کند.





اما در حالیکه دولت بر برگزاری انتخابات در تاریخ دوم فوریه تاکید دارد و پادشاه تایلند نیز از آن حمایت کرده است، یک عضو کمیسیون انتخاباتی این کشور از احتمال تعویق برگزاری انتخابات تا چهارم مه و قانونی بودن این اقدام سخن گفت.





در درگیری پلیس با حامیان اپوزیسیون، تاکنون هشت تن جان خود را از دست داده‌اند.





پلیس اعلام کرد که روز شنبه در اثر شلیک چند موتور سوار به معترضان ضد دولتی در مرکز بانکوک، هفت تن زخمی شدند.





دولت تایلند اعلام کرده که برای حفظ امنیت ساختمان‌های دولتی و رعایت قانون، روز دوشنبه روز آغاز تعطیلی بانکوک ‌10 هزار نیروی پلیس و هشت هزار سرباز را در این شهر مستقر خواهد کرد.





معترضان قصد دارند مسیرهای اصلی شهر بانکوک را مسدود کرده و آن را فلج کنند. مقامات بانکوک حدود 140 مدرسه و چندین دانشگاه در نزدیکی محل‌های تجمع را در روز دوشنبه تعطیل خواهند کرد.





انتهای پیام


کد N54993

وبگردی