آفتاب

سوء قصد به جان مشاور رئیس‌جمهوری یمن

سوء قصد به جان مشاور رئیس‌جمهوری یمن

منابع یمنی از نجات تلاش مشاور رئیس‌جمهوری یمن از تلاش برای ترور خبر دادند. این در حالی است که رئیس کمیته میانجیگر ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که حوثی‌ها و سلفی‌ها بار دیگر توافق کردند که به درگیری‌ها میان خود پایان دهند.





به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع یمنی اعلام کردند که افراد مسلح با کارگذاری بک بمب در مجاورت منزل علی محسن الاحمر، مشاور عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن وی را هدف ترور قرار دادند.



به گفته این منابع علی محسن الاحمر از این ترور جان سالم به در برد.





در همین حال صدها تن از اهالی استان "الجوف" واقع در شمال شرقی صنعاء با برگزاری تظاهرات خواهان مستقر شدن نیروهای امنیتی و اخراج گروه‌های مسلح از این استان شدند.





در بیانیه صادره از تظاهرکنندگان آمده است: استان "الجوف" همواره صحنه درگیری‌های گروه‌های مسلح است. در حال حاضر زمان آن فرا رسیده است که نیروهای دولتی دست به اقدامات مناسب بزنند.





تظاهرکنندگان همچنین خواهان جمع‌آوری سلاح از میان شهروندان و استقرار نیروهای امنیتی در استان "الجوف" شدند.





از سوی دیگر، کمیته ریاست جمهوری یمن روز شنبه اعلام کرد که درگیری‌ها میان حوثی‌ها و سلفی‌ها متوقف شده و دو طرف بر سر آتش‌بس توافق کرده‌اند.





این توافق‌نامه شامل توقف درگیری‌ها در منطقه "دماج" است و به دو طرف اجازه می‌دهد تا ناظرانی را برای اتخاذ اقدامات اجرایی به محل درگیری اعزام کنند.





درگیری‌ها میان حوثی‌ها و سلفی‌ها در منطقه "دماج" از 30 اکتبر گذشته به کشته شدن بیش از صد تن انجامید.





یحیی ابو اصبع، رئیس کیمته ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که دولت یمن بسیار از توافقنامه اخیر میان حوثی‌ها و سلفی‌ها خرسند است.





وی در ادامه افزود: این توافقنامه شامل پایان دادن به اقدامات گروه‌های مسلح دو طرف و عقب‌نشینی آنها از منطقه دماج و تسلیم آن به نیروهای ارتش و باز کردن راه‌های میان شهر "صعده" و دو منطقه "الخانق" و "دماج" است.





از سوی دیگرف مسئولان امنیتی یمنی اعلام کردند: در حمله یکی از افراد قبایل یمنی به تاسیسات نفتی در استان "حضرموت" واقع در جنوب شرق یمن دو نظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.





استان حضرموت از 20 دسامبر گذشته و در پی کشته شدن رهبر یکی از قبایل در درگیری با ارتش صحنه اعتراضات علیه مقامات یمنی در صنعاء بوده است.





انتهای پیام




کد N54954

وبگردی