آفتاب

موافقت کمیسیون تلفیق با اجاره مجتمع‌های خدماتی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی به افراد حقیقی

موافقت کمیسیون تلفیق با اجاره مجتمع‌های خدماتی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی به افراد حقیقی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 در گزارشی از مصوبات شب گذشته و امروز صبح کمیسیون متبوعش از تصویب بخش‌هایی از بند «م» تبصره 3 لایحه بودجه و موافقت با اجاره واحدهای خدماتی‌، فرهنگی، رفاهی و ورزشی سخن گفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 در گزارشی از مصوبات شب گذشته و امروز صبح کمیسیون متبوعش از تصویب بخش‌هایی از بند «م» تبصره 3 لایحه بودجه و موافقت با اجاره واحدهای خدماتی‌، فرهنگی، رفاهی و ورزشی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا کاتب در گزارشی از آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: نهمین و دهمین جلسه کمیسیون تلفیق دیروز و امروز برگزار شد. در این جلسات که به بخش‌های درآمدی مربوط به رابطه بودجه با خصوصی‌سازی مرتبط است به دلیل پیشنهادات بسیار زیاد نمایندگان روند رسیدگی کند بود.

نماینده مردم گرمسار تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه 92، 37 هزار میلیارد تومان سهم‌الشرکت دستگاه‌های دولتی باید واگذار می‌شد که در اصلاحیه بودجه این عدد به 25 هزار میلیارد تومان کاهش یافت و البته این عدد بعدا به پنج هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

وی افزود: رویکرد جدید دولت یازدهم، اجرای خصوصی‌سازی از طریق واگذاری سهم و مدیریت شرکت‌های دولتی به افراد حقیقی صاحب صلاحیت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 عملکرد واگذاری‌های بودجه را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: رویکرد دولت یازدهم در سال آینده اجرای بند «الف» ماده 3 اصل 44 قانون اساسی است. بر اساس این قانون، دولت مکلف است فهرست مواد 1 و 2 را تا پایان سال 93 به اجرا در آورد. همچنین دولت در تبصره 3 موارد واگذاری را مشخص کرده است که کمیسیون تلفیق این بند را با اصلاحاتی به تصویب رساند.

وی با تشریح اصلاحات کمیسیون تلفیق، گفت: هلدینگ خلیج‌فارس در بودجه سال آینده باید با سرعت بیشتری انجام شود، علاوه بر این حق بهره‌برداری کلیه معادن فعال و غیرفعال مورد تاکید قرار گرفت و سازمان توسعه صنایع و معادن کشور موظف به سرعت بخشیدن به واگذاری‌ها شد.

کاتب در ادامه افزود: تنفیذ بند 13 27 قانون بودجه سال 92 دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق بود. این بند به خصوصی‌سازی کمک می‌کند. به بیان دیگر این بند که در اجرای ماده 17 قانون اجرای بهره‌برداری کشاورزی است کلیه فروشگاه‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت فسیلی و انبارهای علوفه و کالایی به صورت مزایده به عشایر که نقش بسزایی در تولید کشور دارند واگذار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 با اشاره به امتیازات ویژه و منحصر به فرد به عشایر برای خریداری این بنگاه‌ها،‌ گفت: فروش اموال دولتی به عشایر تنها یک استثناست که با حمایت واقعی دولت انجام می‌شود. در این اقدام اموال دولتی با دریافت 10 درصد مبلغ کل به صورت نقدی و دریافت 90 درصد بقیه به صورت اقساط پنج ساله انجام می‌شود بنابراین عشایر عزیز کشور می‌توانند این اموال را با سهولت خریداری کنند.

وی تصریح کرد: درآمد ناشی از این محل به صورت صددرصد در اختیار سازمان عشایر کشور قرار خواهد گرفت و باز این مبلغ صرف هزینه‌های مربوط به عشایر می‌شود.

نماینده مردم گرمسار تعیین مالیات حقوق کارکنان بنگاه‌های اقتصادی در حال واگذاری را از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق عنوان کرد و افزود: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص تداوم کار کارکنان بنگاه‌های در حال واگذاری تعیین تکلیف کرده است و حالا کمیسیون تلفیق مالیات این کارکنان را بر اساس نرخ مالیات سال قبل تعیین کرد.

کاتب تعیین مالیات سود شرکت‌های دولتی را از دیگر مصوبات کمیسیون متبوعش برشمرد و افزود: پرداخت مالیات سود شرکت‌های دولتی که یکی از درآمدهای بسیار مهم بودجه است در جلسه امروز تعیین تکلیف شد. شرکت‌های دولتی موظفند سود سهام و مالیات علی‌الحساب خود را به صورت یک دوازدهم به خزانه واریز کنند. سازمان امور مالیاتی که تا قبل از این مجاز به دریافت سهم دولت و سود شرکت‌های دولتی بود از این پس با تصویب کمیسیون تلفیق موظف به وصول مالیات شرکت‌های در لیست واگذاری شد.

وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه سال 93، گفت: در خصوص بند «م» تبصره 3 لایحه بودجه پیشنهادات بسیار زیادی به کمیسیون ارائه شده است که همین عامل باعث کندی رسیدگی شده است. بر اساس این بند، واحدها و مجتمع‌های خدماتی، فرهنگی و رفاهی و افراد حقیقی صاحب صلاحیت، تعاونی‌ها، بخش خصوصی و شهرداری‌ها واگذار می‌شود البته کمیسیون‌های فرهنگی و اقتصادی پیشنهادات زیادی ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 با اشاره به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی گفت: پیشنهاد کمیسیون مذکور این بود که اماکن ورزشی نیز به لیست واگذاری‌ها افزوده شود و درآمد ناشی از واگذاری‌ها در شهرستان مربوطه هزینه شود و این درآمد به سازمان ورزش و جوانان اختصاص یابد.

کاتب به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی، گفت: این کمیسیون نیز پیشنهاد داد اگر هیات‌های ورزشی در مزایده و مناقصه شرکت کردند در صورت یکسان بودن شرایط رقابت بین افراد حقیقی، بخش خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها از اولویت برخوردار باشند که این پیشنهاد به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.

وی از ادامه بررسی بند «م» تبصره 3 لایحه بودجه سال جاری در جلسه بعدازظهر کمیسیون تلفیق سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: بخش‌های درآمدی مربوط به تبصره 3 با وجود پیشنهادات فراوان نمایندگان و کمیسیون‌ها امروز به اتمام برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 واگذاری باشگاه‌های استقلال و پیروزی را بر اساس اصل 44 دارای قانون دانست و افزود: در بند «م» تبصره 3 لایحه بودجه سال 93 بحث اجاره باشگاه‌های ورزشی، فرهنگی، رفاهی و خدماتی مطرح بود که کمیسیون تلفیق با آن موافقت کرد.

کاتب فرصت رسیدگی به بخش‌های درآمدهای لایحه بودجه سال آینده را تا پایان هفته جاری اعلام کرد و از دولت خواست تا پایان هفته تبصره مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها به ویژه بخش درآمدی این قانون را به کمیسیون تلفیق ارسال کند.

انتهای پیام

کد N54763

وبگردی