آفتاب
جلالی در گفت‌وگو با ایسنا،

بخشی از اختلافات درونی فراکسیون رهروان به دلیل نحوه تعامل با دولت است

بخشی از اختلافات درونی فراکسیون رهروان به دلیل نحوه تعامل با دولت است

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه انتقادات به این فراکسیون قابل بررسی است، گفت که بخشی از این اختلافات ناشی از چگونگی ارتباط با دولت جدید است.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اظهارنظر برخی از اعضای فراکسیون رهروان و به دنبال آن وجود شائبه اختلاف در بین اعضای فراکسیون، گفت: همه باید به این نکته توجه کرده که طی کردن مسیر وحدت امری ضروری است. گله‌گذاری می‌تواند وجود داشته باشد ولی نباید فراموش کنیم که مسیر پیموده شده مسیری خوب است.

وی افزود: در شرایط فعلی نمایندگان با مشکلات زیادی از جمله کمبود اعتبارات در بخش‌های عمرانی در حوزه‌های انتخابیه‌شان مواجه هستند که طبعا این فشارها باعث می‌شود آنها به سمت تذکر، سوال و استیضاح دولت حرکت کنند. به همین دلیل یکسری اختلافات در این زمینه ایجاد می‌شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در توضیح گفت: در این شرایط برخی معتقدند که باید به دولتی که تازه سر کار آمده کمک کرد و برخی دیگر می‌گویند که باید از دولت سوال کرد یا استیضاح نمود. همین نقطه نظرات در فراکسیون‌ها مطرح می‌شود پس می‌توان گفت که تمامی مسائل و اختلاف نظرها به مسائل داخلی فراکسیون بر نمی‌گردد چون این فراکسیون همان فراکسیون یک سال قبل است و تغییر نکرده است.

جلالی ادامه داد: فشار بر روی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و به دنبال آن جا گذاشتن یک نوع کارنامه و عملکرد مقداری ذهنیت‌ها را دشوار کرده است. فکر می‌کنم طی هفته‌های آینده گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی را با اعضای فراکسیون خواهیم داشت چون فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت فراکسیون اکثریت مجلس است و اگر نقدی هم به هر کسی حتی بنده وجود داشته باشد، وارد است و می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد.

وی در مورد اینکه آیا این اختلافات در حد نقد است و یا به مسائل ریشه‌داری برمی‌گردد، گفت: این اختلافات در حد نقد است چون فراکسیون ما حزب نیست و افراد بر اساس علائق دسته‌جمعی، اشتراکات و نقطه نظرات مشترک با هم در قالب فراکسیونی جمع شده‌اند. برخی اوقات می‌تواند سوء تفاهم‌هایی در بین افراد وجود داشته باشد که قابل رفع است و خیلی جدی نیست.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین گفت: البته همین دوستانی که نقد می‌کنند باید توجه داشته باشند که در همین دوره مجلس، عدالتی در بسیاری از مسائل وجود داشت به طوری که برخی از آنها که برای بار اول وارد مجلس شده‌اند توانستند در کمیسیون‌ها مسئولیت‌هایی همچون ریاست و نایب رییسی را کسب کنند که این رهاورد کار دسته‌جمعی فراکسیونی است.

انتهای پیام

کد N54712

وبگردی