آفتاب

کوهکن:رفع گره‌های ارایه خدمات مطلوب از بزرگترین خدمات سفرهای استانی است

کوهکن:رفع گره‌های ارایه خدمات مطلوب از بزرگترین خدمات سفرهای استانی است

دبیر جامعه اسلامی نمایندگان ادوار با اشاره به در پیش بودن اولین سفر استانی دولت تدبیر و امید گفت: دولت در جریان این سفرها تعهدات فراتر از قانون برای خود ایجاد نکند.

کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که در دولت نهم و دهم شاهد برگزاری سفرهای استانی بودیم، گرچه دارای ایراد و اشکالاتی بود، ولی اقدام خوبی بود و نباید یک اقدام خوب را به خاطر داشتن برخی از اشکالات به طور کامل زیرسؤال برد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز آقای روحانی در صدد است که سفرهای استانی خود را آغاز کند و دولت باید توجه داشته باشد که تنها راه‌حل مشکلات دادن اعتبار و پول نیست؛ چرا که هر ساله اعتبارات قابل توجهی به خاطر عدم جذب برگشت داده می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از محورهای اصلی سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای دولت باید این باشد که ایرادها و گره‌هایی که بین دستگاه‌ برای ارائه خدمات شایسته‌تر و مطلوب به مردم وجود دارد را برطرف کنند و حتی می‌توان گفت این یکی از بزرگترین خدماتی است که دولت می‌تواند در سفرهای استانی انجام دهد.

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: ما یک اشکال فرهنگی در کشور داریم که متأسفانه ازسوی رسانه‌ها نیز به آن دامن زده می‌شود و آن مشکل این است که گویی در جامعه یک سری فقط باید مطالبه داشته باشند و طرف دیگر با توان مالی و ریالی باید پاسخگوی این مطالبات باشند. در حالی که باید این فرهنگ را تغییر داد ، در کشورهای پیشرفته ارائه خدمات و رفع مطالبات یک موضوع دوطرفه است.

کوهکن گفت: با توجه به این موضوع دولت باید مشخص کند که انتظاراتش از مردم چیست؟ و زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و مردم در عرصه‌های مختلف فراهم کند. مثلا در جریان هر سفر استانی در هر استان ببیند که موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان چیست؟ و یا جلساتی را با کارآفرینان آن استان‌ها برگزار کند و در چارچوب قانون مشکلات آنها را بررسی و حل کند. یا در بخش فرهنگی نیز می‌تواند با برگزاری جلساتی با مسئولان فرهنگی عمومی آن استان مسائل فرهنگی آن استان را احصاء و در جهت حل آن بکوشد.

وی با بیان این‌که دولت در جریان این سفرهای استانی باید مراقب باشد تا تعهداتی فراتر و یا خلاف قانون به مانند آن چه که بعضا در دولت قبل مشاهده می‌کردیم، برای خود ایجاد نکند، اظهار کرد: دولت می‌تواند با اتکا به توانمندی بالقوه و بالفعل هر استان در راستای افزایش سطح رضایت‌مندی مردم حرکت کند.

دبیر جامعه اسلامی نمایندگان ادوار همچنین با تاکید بر این‌که دولت در جریان این سفرهای استانی می‌تواند پروژه‌های اولویت‌دار هر استان را جهت اختصاص بودجه مشخص کند، گفت: از طرف دیگر دولت باید پروژه‌های را که می‌بیند اقتصادی نیست و پیشرفته چهار، پنج درصدی داشته را تعطیل کند و یا آنها را تبدیل به پروژه‌های سودآور کند، چرا که این باعث می‌شود دولت از توان ریالی و ارزی که دارد به نحو احسن استفاده کند و دچار کسری بودجه نشود.

انتهای پیام

کد N54710

وبگردی