آفتاب
کلباسی:

شبهاتی که نسبت به مسجد جمکران مطرح می‎شود، بی‌اساس است

شبهاتی که نسبت به مسجد جمکران مطرح می‎شود، بی‌اساس است

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان این‌که «حوزویان آرم سربازی امام زمان(ع) را بر پیشانی خود دارند» گفت: اگر طلبه‎ای به صورت جدی وارد عرصه طلبگی شود، بداند که دعای امام زمان(عج) پشت سر اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، در جشن بزرگ میثاق طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با امام زمان(ع)، در مسجد مقدس جمکران گفت: حوزویان آرم سربازی امام زمان(ع) را بر پیشانی خود دارند و سرباز واقعی کسی است که با تمام قوا برای حفظ فرمانده خود تلاش و از دستورات او پیروی کند.

وی افزود: استحکام، اخلاص و علم سه ویژگی طلبگی است و اگر طلبه‎ای به صورت جدی وارد عرصه طلبگی شود، بداند که دعای امام زمان(عج) پشت سر اوست.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اهمیت مسجد مقدس جمکران از منظر بزرگان حوزه عنوان کرد: کسی نمی‏‎تواند منکر پیوند ناگسستنی میان حوزه و مسجد مقدس جمکران، شود زیرا مرحوم شیخ عبدالکریم حائری و مراجع عظام فعلی اهتمام ویژه به حضور در این مکان مقدس داشته و دارند.

وی با تاکید بر این‌که «شبهاتی که نسبت به این مسجد مطرح می‎شود بی اساس است» گفت: این مسجد بیش از هزار سال با نام حضرت ولی عصر(عج) میزبان حضور میلیونی مردم عاشق فرهنگ انتظار بوده و به همین دلیل جایگاهی ارزشمند در میان شیعیان دارد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه با اشاره به شبهات گسترده وهابیت علیه مکتب اهل بیت(ع)، تاکید کرد: طلاب و فضلای حوزه باید با مجهز شدن به علوم روز و معارف مهدوی، پاسخگوی شبهات باشند.

کلباسی تصریح کرد: قرآن پاسخ‎های دندان شکنی به شبهاتی که وهابیت خشک مغز و تکفیری‎های بی‌مغز مطرح می‌کنند، داده است.

وی افزود: اگر گرامیداشت یاد گذشتگان اشکال دارد، نباید قرآن یادی از زکریا و حضرت مریم(س) می‌کرد، پس به طریق اولی بردن نام پیامبر(ص) و امام زمان (ع) در اعیاد مبعث و ربیع نه تنها اشکال ندارد، بلکه معنویت جامعه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

کد N54680

وبگردی