آفتاب

شکنجه چند جوان بحرینی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه

شکنجه چند جوان بحرینی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه

جمعیت الوفاق بحرین از شکنجه چند جوان بحرینی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه خبر داد و اعلام کرد که این جوانان بدون هیچ اتهام و به دلایل نامشخص بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف دولت این کشور اعلام کرد که نیروهای رژیم آل خلیفه عصر شنبه دو جوان بحرینی را از منطقه "بلاد القدیم" ربوده و آن‌ها را شکنجه کردند.

همچنین جمعیت الوفاق اعلام کرد این دو جوان بحرینی بدون ارتکاب هیچ جرمی و به دلایل نامعلوم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و شکنجه شدند.

علاوه بر این تصاویر منتشر شده از این دو جوان نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی با مشت و لگد به جان آن‌ها افتاده و آن‌ها را مجبور کردند تا به رغم سردی هوا لباس‌هایشان را از تن در بیاورند.

همچنین نیروهای رژیم آل خلیفه پس از ربودن یک جوان بحرینی دیگر در منطقه "دارکلیب" وی را به شدت شکنجه کردند.

از سوی دیگر عفو بین‌الملل روز چهارشنبه از اقدام مسئولان کره جنوبی مبنی بر توقف صادرات گاز اشک‌آور به بحرین ابراز خشنودی کرد و این اقدام را واکنشی نسبت به فشارهایی دانست که نیروهای رژیم آل خلیفه برگروه‌های حامی آزادی بشر اعمال می‌کنند.

وزارت دفاع کره جنوبی زمانی این خبر را اعلام کرد که نیروهای امنیتی بحرینی با استفاده از مواد شیمیایی سمی به مقابله با تظاهرکنندگان مسالمت آمیز پرداختند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که دست کم 10 کشور از جمله بلژیک، برزیل، فرانسه، آلمان، سوئیس، انگلیس و آمریکا سلاح، مهمات و تجهیزات به بحرین صادر می‌کنند اما برخی از این کشورها متعهد شدند تا تمامی صادرات مواد شیمیایی به بحرین را به حالت تعلیق درآورند.

بریان وود، رئیس کنترل تسلیحات و حقوق بشر عفو بین‌الملل نیز پیشتر با ستایش از این تصمیم کره جنوبی گفت: این اقدام به جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر در بحرین کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N54574

وبگردی