آفتاب

سیاستمداران فرانسوی اخراج بانوی اول فرانسه از الیزه را خواستار شدند

سیاستمداران فرانسوی اخراج بانوی اول فرانسه از الیزه را خواستار شدند

در پی افشای رابطه عاشقانه رییس جمهور فرانسه با یک زن بازیگر، سیاستمداران فرانسوی خواهان آن شده‌اند که والری تریروایلر بانوی اول فرانسه و شریک زندگی غیر رسمی فرانسوا اولاند، از کاخ الیزه اخراج شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، به گفته سیاستمداران فرانسوی والری تریروایلر که شریک زندگی غیر رسمی فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه است از امتیازاتی که با پول مالیات دهندگان فرانسوی است، نباید برخوردار شود.

تریروایلر که به دنبال افشای رابطه عاشقانه اولاند با یک بازیگر فرانسوی که 20 سال از اولاند کوچکتر است، تحقیر شده از امکاناتی نظیر جت شخصی، پنج کارمند و چند خودروی لیموزین بهره مند است که همه آنها با پول مالیات دهندگان فرانسوی تامین می‌شوند.

اخیرا یک مجله فرانسوی با چاپ تصاویری از رابطه عاشقانه فرانسوا اولاند با ژولی گیه، بازیگر 41 ساله فرانسوی پرده برداشت.

اما به گفته مخالفان دولت فرانسه این رسوایی باعث افشای خطاهای امنیتی، فریبکاری و هزینه بالای بانوی اولی که دیگر مشروعیت ندارد، شده است.

اولاند که امسال 60 ساله می‌شود قرار است در بیانیه‌ای به شفاف سازی درباره جایگاه تریروایلر 48 ساله بپردازد.

تریروایلر در حال حاضر از امکاناتی نظیر پنج کارمند در دفترش و همچنین چند خانه در سراسر فرانسه و جت شخصی و خودروهای لیموزین استفاده می‌کند.

دانیل فاسکل، نماینده پارلمان فرانسه، اظهار داشت: آیا این عادی است که تریروایلر با پول مالیات دهندگان در کاخ الیزه زندگی کند در حالی که رییس جمهور روابط عاشقانه دیگری دارد؟! اکنون بانوی اول فرانسه کیست؟

انتهای پیام

کد N54458

وبگردی