آفتاب
مصری:

موضوع هسته‌ای فقط بهانه‌ای برای ایجاد سد در برابر پیشرفت‌های علمی ایران است

موضوع هسته‌ای فقط بهانه‌ای برای ایجاد سد در برابر پیشرفت‌های علمی ایران است

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: موضوع هسته‌ای فقط بهانه‌ای برای ایجاد سد در برابر پیشرفت‌های علمی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، عبدالرضا مصری در نخستین همایش «حماسه سازان علم و دانش» که با حضور جمعی از مسئولین، نخبگان و شخصیت‌های علمی استان در بنیاد نخبگان کرمانشاه برگزار شد، با مقایسه جایگاه علمی ایران امروز با دوران پیش از انقلاب، تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان جایگاه علمی ایران امروز را با گذشته که در هر زمینه علمی وابستگی در کشور وجود داشت مقایسه کرد.

مصری یادآور شد: همه اینها مرهون و مدیون فضا و نگاه انقلاب در جهت نخبه پروری در ایران است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های نه چندان دور ما حتی پزشکانمان وارداتی بودند و در همه زمینه‌ها وابستگی شدیدی داشتیم، اما با گذشت تنها چندین سال در حال حاضر در زمینه‌های مختلفی مانند هسته‌ای، فضایی و علم نانو ... حرف برای گفتن داریم.

مصری همچنین یادآور شد: ما در سال‌های نه چندان دور بالاترین میزان اعزام بیمار به خارج از کشور را داشتیم و این در حالی است که امروزه پذیرای بیماران از نقاط مختلف جهانیم و این‌ها همه مدیون فضای نخبه پروری انقلاب است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان اینکه پژوهش و عمل در ایران به خوبی پیوند نخورده، به تاکیدات رهبری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در همین راستا ضروری است که زمینه را بیش از پیش برای فعالیت هر چه بیشتر نخبگان فراهم کرد.

مصری مسئله هسته‌ای ایران را بهانه‌ای بیش ندانست و یادآور شد: در حال حاضر برای دنیا مشخص شده که موضوع هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای ایجاد سد در برابر پیشرفت‌های روزافزون ایران در همه زمینه‌ها از جمله زمینه‌های علمی است.

وی زیباترین ثمره علم را انسان سازی دانست و خاطر نشان کرد: این اساتید دانشگاه هستند که انسان می‌سازند و تربیت می‌کنند و تحویل اجتماع می‌دهند و همین امر می‌تواند به خوبی اهمیت کار و جایگاه آنها را نشان دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاحیه‌دار شدن بسیاری از قوانین کشور در مجلس گفت: اینها نشان دهنده این است که در پشت این قوانین تفکر وجود نداشته که حالا باید کار به اصلاحیه‌دار کردن آن برسد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با گله از اساتید و نخبگان کرمانشاهی گفت: ما انتظار داریم این سرمایه‌های علمی به ما که نماینده مردم کرمانشاه هستیم و بر روی قوانین این کشور اثرگذاری داریم، پیشنهاد، انتقاد و یا حتی تذکر بدهند.

مصری به فرهنگ عدم پذیرش نخبگان در هر زمینه‌ای در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کرمانشاه فرهنگ بزرگ پذیری وجود ندارد و تنها تیشه به دست پی این می‌گردیم که از کجا ریشه یک نخبه را بزنیم.

وی تصریح کرد: این درحالی است که در استانهای دیگر مقام نخبگان را بیش از آنچه که هست بالا می‌برند و آیین‌های بسیاری را برای آنها و به نام آنها برگزار می کنند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی این مسئله را آسیب جدی در کرمانشاه عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در کرمانشاه تا کسی قدری بالا می‌رود از همه ابزارها برای پایین کشاندن او استفاده می شود که از بین بردن این فرهنگ غلط تنها به دست خودمان میسر و ممکن است.

انتهای پیام

کد N54410

وبگردی