آفتاب

تل‌آویو: عباس از عرفات هم خطرناک‌تر است

تل‌آویو: عباس از عرفات هم خطرناک‌تر است

منابع صهیونیستی با بیان اینکه محمود عباس فلسطینی‌ها را به ادامه خشونت‌ علیه اسرائیلی‌ها تحریک می‌کند و پا در مسیر یاسرعرفات گذشته تاکید کردند که عباس حتی از عرفات نیز خطرناک‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی گزارش داد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حاضر نیست "کشور یهود" را به رسمیت بشناسد و این امر به آن معناست که وی با پایه و اصول تشکیل دولت اسرائیل مخالف است.

منابع اسرائیلی همچنین مدعی شدند که یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین آماده بررسی تمام مسائل از جمله "کشور یهود" بود، اما محمود عباس "تندروترین" مواضع را نسبت به این مساله اتخاذ کرده و تشکیلات خودگردان فلسطین تمام تلاش خود را به کار بسته تا "مشروعیت" اسرائیل را در محافل بین‌المللی خدشه‌دار کند.

منابع صهیونیستی همچنین مدعی شدند که عباس برای مشروعیت بخشی به جنبش حماس تلاش و از این جنبش در مقابل اعمال فشارهای منطقه حمایت می‌کند.

در همین راستا، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان این که تاریخ ثابت خواهد کرد هیچ شریکی در فلسطین برای مذاکرات صلح وجود ندارد، نسبت به این که محمود عباس نماینده همه فلسطینی‌ها باشد، اظهار تردید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این که فلسطینی‌ها در راستای تحقق صلح با اسرائیل جدی عمل نمی‌کنند، اما باید فرصتی به جان کری، وزیر خارجه آمریکا داد.

انتهای پیام

کد N54188

وبگردی