آفتاب

کرباسچی: دولت دغدغه مالی احزاب را با کمک خود احزاب حل کند

کرباسچی: دولت دغدغه مالی احزاب را با کمک خود احزاب حل کند

ایسنا نوشت:

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه "یکی از پایه‌های اصلی تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری، توجه به احزاب و تلاش جهت ارتقای آنهاست"، در ارتباط با دغدغه مالی احزاب گفت: باید قوانین به نحوی تنظیم شود که دغدغه احزاب نیز در این راستا رفع شود.

غلامحسین کرباسچی ، با مثبت ارزیابی کردن دیدار احزاب و وزیر کشور، اظهار کرد: در سال‌های قبل شاهد بودیم که نگاه مثبتی به احزاب از سوی مسئولان حاکم نبود و آنها اعتقادی به احزاب نداشتند؛ گرچه خود آنها تشکیلاتی داشتند، از آنها حمایت می‌کردند ولی اسمشان را حزب نمی‌گذاشتند.

وی افزود: در دولت جدید با توجه به اینکه چهره‌های جدیدی امور را در دست گرفته‌اند که گاه در احزاب نیز فعال بوده‌اند و همچنین با توجه به نگاه شخص رییس‌جمهور در ارتباط با احزاب، امیدواریم که شاهد رویکرد جدیدی از سوی دولت در راستای توجه بیشتر به احزاب باشیم؛ به نحوی که نقش آنها در جامعه بپذیرفته شود.

این فعال سیاسی با ابراز امیدواری از اینکه نگاه به احزاب در کشور از سوی مسئولان، واقعی‌تر شود و نشست با وزیر کشور مقدمه‌ای برای تداوم بیشتر ارتباط بین دولت و احزاب باشد، درباره مباحث مطرح شده در نشست اخیر از جمله کمک مالی دولت به احزاب، گفت: احزاب در دنیا از روش‌های مختلفی مورد حمایت قرار می‌گیرند. من فکر می‌کنم وزارت کشور باید تلاش کند که این موضوع را با کمک احزاب حل کند. این کمک به احزاب می‌تواند به روش مستقیم و غیرمستقیم باشد.

کرباسچی تاکید کرد: قوانین را باید طوری تنظیم کرد که دغدغه مالی احزاب برطرف شود و دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند در حل این دغدغه احزاب کمک کند.

27219

 

 

کد N54070

وبگردی